English

وزیر خارجه ایران:

ابتکارات عمان برای بازگشت طرفین به برجام از چشم ایران پنهان نیست

وزیر امور خارجه ایران درباره دیدارش با همتای عمانی، گفت: مسقط با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام تلاش می‌کند و در این رابطه هم ابتکاراتی از طرف عمان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

ابتکارات عمان برای بازگشت طرفین به برجام از چشم ایران پنهان نیست

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان درباره سفر وزیر خارجه عمان به تهران و موضوعات مطرح شده در دیدار دوجانبه، گفت: ما دیدار سران دوکشور را در هفته‌های گذشته با سفر سلطان عمان به تهران داشتیم لذا پیگیری توافقات و اسنادی که در جریان دو دیدار روسای دو کشور طی یکسال گذشته انجام شد، در دستور کار جدی ما بود.

وزیر امور خارجه در ادامه به طرح برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی و گفتگو و تبادل نظر وزرای خارجه ایران و عمان اشاره کرد و افرود: طرف عمانی و وزیر خارجه این کشور موضوعاتی را پیگیری می‌کند که به تقویت گفتگوهای منطقه‌ای بین دو کشور کمک می‌کند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در همین راستا ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری منطقه‌ای کشورهای حوزه خلیج فارس (۶ همسایه جنوبی و ۲ همسایه شمالی عراق و ایران) را مطرح کردیم و احتمالا کشور یمن هم می‌تواند به این فرایند اضافه شود، در دیدار با همتای عمانی خود درباره چگونگی فعالیت این مجمع بحث و گفتگو کردیم.

وی تصریح کرد: عمان برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با هدف بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام تلاش می‌کند و در این رابطه هم ابتکاراتی از طرف عمان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه