English

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت:

روابط عمومی‌ها شفاف شبهات و خدمات دولت را مردمی کنند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در توضیح رسالت اصلی روابط‌عمومی‌ها گفت: پاسخگویی فوری به شبهات و ابهامات درباره عملکرد دولت، هم افزایی مراکز روابط عمومی با یکدیگر، پرهیز از هرگونه فضاسازی و لزوم مشارکت مردم در روایت سازی از دولت مردمی عملیاتی شود.

روابط عمومی‌ها شفاف شبهات و خدمات دولت را مردمی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سپهر خلجی روز سه شنبه در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه با اشاره به گزارش آمار و عملکرد روابط عمومی‌های نهادهای دولتی، گفت: این مراکز پل ارتباطی دولت و افکار عمومی هستند. اساس کار روابط عمومی‌ها تبیین، تبلیغ و روایت واقعی پیشرفت‌هاست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: در شبکه‌ روابط عمومی در اقصی‌ نقاط کشور هزار و ۲۷۰ نفر در روابط عمومی استان‌ها و هزار و ۱۵۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت بوده که ۹۰ درصد آنها از لحاظ سنی نیز جوان و پرانگیزه هستند.

خلجی درباره میزان تحصیلات فعالان شاغل در روابط عمومی‌ها تصریح کرد: ۵۴ درصد دارای کارشناسی ارشد و دکتری و ۵۰ درصد دارای از شاغلان این حوزه هم دارای تحصیلات علوم ارتباطات و رسانه هستند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش استان‌ها در نظام اطلاع‌رسانی، افزود: هم‌افزایی و همکاری خوبی میان دستگاه‌ها شکل گرفته ولی نیازمند تقویت است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از همکاری سازمان امور اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون استخدامی خاص برای جذب جوانان نخبه و انقلابی در حوزه روابط عمومی خبر داد و گفت: امیدواریم خون جدیدی در رگ‌های این حوزه دمیده شود.

خلجی با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه روابط عمومی‌ها در ارتباط با رسانه‌ها، افزود: معاون اول رئیس جمهور در سال ۱۴۰۰ در ابلاغیه‌ای خطاب به دستگاه‌ها، با تأکید بر حفظ شأن روابط عمومی‌ها در وزارتخانه‌ها با عنوان مرکز روابط عمومی و در استان‌ها با عنوان اداره کل مستقل، اشاره شده است.

وی یادآور شد: برخی از دستگاه‌های اجرایی این مهم را رعایت نمی‌کنند و این سطح تقلیل پیدا کرده که حتما ضروری است برای حصول نتیجه، این شرط لازم رعایت شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت پاسخگویی فوری به شبهات و ابهامات درباره عملکرد دولت، هم‌افزایی مراکز روابط عمومی با یکدیگر، پرهیز از هر گونه فضاسازی دستگاه‌های اجرایی علیه یکدیگر در رسانه‌ها و لزوم مشارکت دادن مردم در روایت سازی از دولت مردمی را مورد تاکید قرار داد.

علی بهادری جهرمی نیز در این همایش تأکید کرد: وقتی بیان می‌شود که حجم زیادی از کار باید توسط روابط عمومی‌ها انجام شود، بخش قابل توجهی از پشتیبانی‌ها هم باید برای این حوزه وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تیم اطلاع‌رسانی، سنگرسازان بی‌سنگر حوزه رسانه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه