English

وزیر خارجه کنیا:

خوشحالیم کنیا مقصد اول رسفر ئیس جمهور ایران به کشورهای آفریقایی است

وزیر خارجه کنیا در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، از انتخاب کنیا به عنوان اولین مقصد سفر دوره‌ای رئیس جمهوری به آفریقا استقبال کرد.

خوشحالیم کنیا مقصد اول رسفر ئیس جمهور ایران به کشورهای آفریقایی است

به گزارش خبرگزاری موج، امیرعبداللهیان صبح امروز با «آلفرد موتوآ» همتای کنیایی خود در یک گفتگوی تلفنی پیرامون آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین مذاکره و موضوعات محتوایی و اسناد مربوط به سفر قریب الوقوع سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران  به کنیا، را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر جایگاه کشورهای قاره آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و‌ با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور، افزود جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت  متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد.

در این گفتگوی دوستانه، وزیر امور خارجه کنیا نیز ضمن‌ اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به منطقه شرق آفریقا و شروع آن از کشور کنیا، آمادگی نایروبی را  برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران  در زمینه های متنوع اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاریهای دو کشور، استقبال نمود.

لازم ‌به ذکر است براساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است رئیسی در سفر دوره‌ای به شرق آفریقا به کشورهای کنیا ،اوگاندا و زیمبابوه سفر نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه