English

رئیس جمهور در کرمان:

رفع تنش آبی کشور نیازمند کار جهادی است

رئیس جمهور بر وجود عقب‌ماندگی‌های زیاد در حوزه آبرسانی به مردم تاکید کرد و،گفت: با کار جهادی تنش آبی را برطرف می‌کنیم.

رفع تنش آبی کشور نیازمند کار جهادی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه و آبرسانی به بم و بروات، با تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: فلسفه آفرینش انسان‌ها بندگی حضرت حق است و در این بندگی امتحانات زیادی در پیش داریم که با این امتحان انسان رشد و به کمال می‌رسد تا به قله دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم گره‌گشایی از کار خلق خدا است، گفت: امروز این زمینه برای مدیران فراهم است تا با خدمت به مردم خود را رشد بدهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس دادند و با جان و مال خود پای انقلاب اسلامی ایستادند و شهید سلیمانی نمونه بارز است که از استان کرمان در این مسیر جانفشانی کرده است، افزود: مسئولان و مدیران بدانند همانطور که در جبهه بچه‌ها جهادی عمل کردند باید عقب ماندگی‌های را جبران کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی و آبرسانی در کرمان مشکلاتی داریم که می‌توانست سال‌ها قبل برطرف شود اما امروز باید با کار جهادی آن را انجام داد، ابراز داشت: تامین زیرساخت‌های آب و برق در دولت شروع شده است و تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در دستور کار است و باید به سامان برسد.

رئیسی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به بم و بروات نتیجه کار جهادی است، گفت: هدف‌گذاری برای تامین آب 10 هزار روستا یک کار جهادی است و امروز تامین آب و رفع تنش آبی 3 هزار روستا انجام شده است و مابقی آن باید تا پایان دولت به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه روح شهیدان ناظر بر اعمال و رفتار ما است، افزود: امروز جبهه، جبهه تولید قدرت برای نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف است و دولت کارهای بزرگی دارد اما کارهای بزرگ ما را از رفع مشکلات مردم غافل نکرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های کشور بسیار اهمیت دارد و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها تامین آب و برق و اجرای فاضلاب است، گفت: آبرسانی به منطقه بم و بروات کار بسیار ارزشمند است و مردم از آب گوارا بهره‌مند شدند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو تکمیل این پروژه را با جدیت پیگیری کند تا سایر شهرستان‌های شرق استان کرمان نیز از آب سد نساء بهره‌مند شوند، افزود: شرکت‌های اقتصادی و معدنی در استان کرمان وجود دارد که باید به تامین زیرساخت‌ها توجه کنند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در کرمان معادن زیاد داریم اما به میزانی که معدن داریم بهره‌برداری و فرآوری نداریم و باید مورد توجه قرار گرفته و از خام فروشی جلوگیری شود، گفت: با خام‌فروشی در کشور مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگی در کشور داریم که باید پیشرانه رفع مشکلات اقتصادی کشور در سرمایه‌گذاری شوند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند، افزود: انتقال آب از خلیج فارس بسیار اهمیت دارد و در یکسال گذشته به اندازه چند سال کار شده که باید ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تامین برق عشایر که تولید کننده هستند نیز بسیار اهمیت دارد و امروز با استفاده از انرژی خورشیدی این کار در حال انجام است، بیان کرد: رفع مشکلات مردم باعث خرسندی است و باید زمینه خدمت به مردم را قدر دانست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به‌دنبال رفع مشکلات مردم بود در حالیکه خودش مشکلات زیادی در حوزه ماموریتی خودش داشت، گفت: شهید سلیمانی هنر راه را هموار کردن داشت و اینگونه نبود که با پول و اعتبار این کار را انجام بدهد و بت توکل به خدا و روحیه جهادی این کار را انجام می‌داد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مدیران و سرمایه‌گذاران بدانند که مردم استان کرمان که استان شهید سلیمانی است نباید این مشکلات را داشته باشند، افزود: دولت با تمام ظرفیت پای کار است تا مشکلات را به حداقل برساند و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند؛ برای ما احساس رفاه و آسایش مردم بسیار اهمیت دارد و چیز دیگری برای ما اهمیت ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌ها نباید فرسایشی شود و از این دولت به آن دولت برسد، گفت: ما پیگیر هستیم تا طرح‌های نیمه تمام هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کارهای زیرساختی در بم و استان کرمان حتماً توسعه استان را به عهده خواهد داشت، افزود: نتیجه کارهای زیرساختی حتماً رفع مشکلات مردم و دعای خیر مردم را در بر خواهد داشت و دعای خانواده شهدا حتماً اثرگذار خواهد بود و همه ما محتاج این دعا هستیم.

وی از زحمات گروه‌های جهادی و سپاه برای انجام پروژه‌های آبرسانی به روستاها نیز تشکر کرد و گفت: سفر امروز ما سفر استانی نبود و فقط از چند پروژه بازدید خواهیم کرد و حتماً در آینده سفر استانی به استان کرمان خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه