English

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

۴۷ کیلومتر از خط دوم انتقال آب به کرمان و یزد منتقل می‌شود

جلسه بررسی طرح های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

۴۷ کیلومتر از خط دوم انتقال آب به کرمان و یزد منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه بررسی طرح های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی که بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، مشوق های مالی بخش آب شرب طرح های تامین و انتقال آب از دریا تصویب و گزارشی از پیشرفت پروژه ها ارائه شد.

در این جلسه و در راستای تامین منابع مالی بخش آب شرب طرح های انتقال آب از دریای عمان به نوار شرقی کشور و خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان در انطباق با سیاستهای سند ملی آمایش سرزمین، قانون ششم توسعه و قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، پیشنهاد مشوق های مالی بخش آب شرب طرح های تامین و انتقال آب و چگونگی اجرای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از تصویب کلیات طرح، مقرر شد طرح موردنظر هفته آینده در نشست هیات دولت مطرح گردد.

همچنین در این جلسه که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، دبیر هیئت دولت، وزیر نیرو و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گزارشی از میزان پیشرفت کریدور های شرقی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و رضوی و سایر خطوط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان های یزد، کرمان، اصفهان و فارس ارائه شد.

طبق این گزارش کریدور شرقی سیستان و بلوچستان و در ادامه خراسان جنوبی و رضوی با شروع احداث سامانه نمک زدایی، مسیرگشایی و آغاز عملیات لوله گذاری در حدود ۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین پس از آغاز عملیات اجرایی کریدور ۷۴۰ کیلومتری کرمان و یزد در چهار ماه قبل نزدیک به ۴۷ کیلومتر خط انتقال آب در این مسیر در دست اجراست.

در خط سوم کریدور انتقال آب برای استان اصفهان از کفه نمکی سیرجان تا مخزن کمشچه اصفهان در ده جبهه کاری عملیات در حال اقدام و برای حدود ۲۴۹ کیلومتر حفاری آغاز و ۳۵۰ کیلومتر بازگشایی مسیر انجام شده است.

در همین خصوص نقشه برداری به میزان ۳۰۰ کیلومتر و مسیر سازی به میزان ۱۵ کیلومتر در ناحیه ۲ و همچنین نقشه برداری به میزان ۱۲۰ کیلومتر و مسیر سازی به میزان ۴۵ کیلومتر در ناحیه ۱۱ از اقدامات انجام شده در سامانه خط انتقال استان فارس است که لوله گذاری در این ناحیه ها نیز آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه