English

بازتاب موشک فتاح در رسانه‌های خارجی؛

توانمندی‌های موشکی تهران، غرب، آمریکا و اسراییل را می‌ترساند

به‌دنبال رونمایی تهران از موشک هایپرسونیک «فتاح»، رسانه‌های خارجی اقدام به بازتاب این خبر و ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این موشک کردند.

توانمندی‌های موشکی تهران، غرب، آمریکا و اسراییل را می‌ترساند

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه‌های خارجی در گزارش‌هایی رونمایی تهران از موشک فتاح  را بازتاب دادند.

به‌دنبال رونمایی تهران از موشک هایپرسونیک «فتاح»، رسانه‌های خارجی اقدام به بازتاب این خبر و ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این موشک کردند.

 

بیشتر بخوانید:

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح»

هیچ ضد موشکی برای «فتاح» وجود ندارد

ایران فناوری تنوع بخشی و تاکتیک‌پذیری انواع سامانه‌ها دست یافته است

 

رویترز در خبری با بازتاب مراسم رونمایی از این موشک و همچنین اظهارات مقامات نیروی هوافضای سپاه نوشت: نگرانی‌ها درباره موشک‌های بالستیک ایران، به تصمیم سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای تهران موسوم به «برجام» دامن زد.

جروزالم پست نیز با بازتاب رونمایی از موشک فتاح، نقل قول سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه را منتشر کرد و نوشت که «موشک هایپرسونیک فتاح می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل برسد.»

یواس‌نیوز نیز از رونمایی ایران از موشک نسل جدید تهران خبر داد و نوشت: موشک‌های هایپرسونیک قادرند دست کم پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت و در مسیری پرپیچ‌وخم پرواز کنند؛ قابلیتی که رهگیری آن را دشوار می‌کند.

العربیه با تیتر «رونمایی ایران از نخستین موشک هایپرسونیک موسوم به فتاح» به این موشک پرداخت و نوشت: انتشار رسمی این خبر احتمالاً نگرانی غرب درباره توانمندی‌های موشکی تهران را تشدید خواهد کرد.

موشک هایپرسونیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز سه‌شنبه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد. با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری قرار گرفت.

موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود نداشته و به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه