English

سخنگوی دولت:

کاهش نرخ بیکاری کشور با ۰.۲ درصد/ سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی/عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

سخنگوی دولت گفت: عباس علی آبادی دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت، چهره شناخته شده در حوزه صنعت برای این وزارت خانه به مجلس پیشنهاد شد.

کاهش نرخ بیکاری کشور با ۰.۲ درصد/ سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی/عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزیر جدید آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم عملکرد آقای صحرایی در مسیر وزارت آموزش و پرورش و در راستای اجرای فرمایشات رهبری و نیازهای این حوزه باشد.

وی افزود: دومین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت نیز معرفی شد. عباس علی آبادی چهره شناخته شده در حوزه صنعت برای این وزارت خانه به مجلس پیشنهاد شد. او ضمن تحصیلات در دانشگاه‌های برتر کشور سوابق متعددی در حوزه صنعت دارد که امید است با اعتماد نمایندگان به وی بتوانیم امور این وزارتخانه را به خوبی پیش ببریم.

بهادری جهرمی با اشاره به سفر اخیر سلطان عمان به کشورمان اظهار کرد: این سفر در راستای استمرار دیپلماسی همسایگی به عنوان سیاست اصلی دولت در حوزه روابط خارجه انجام شد. دستاوردهای این سفر در ۵ حوزه مختلف از جمله بهداشت، حمل و نقل، تجارت و … بوده و توافق‌های خوبی در این موارد صورت گرفته است.

سخنگوی دولت گفت: طبیعتاً توافقات سیاسی نیز از جمله مواردی بود که مقامات دو کشور ایران و عمان درباره آن گفتگو کردند و با تاکید بر اشتراکات برای توسعه روابط دوجانبه تعاملاتی داشتند.

وی با اشاره به آزادی اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده کشورمان بیان کرد: از همراهی قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برای نهایی سازی لایحه انتقال محکومان به کشور قدردانی می‌کنیم. این لایحه مقدمات این انتقال را فراهم کرد.

بهادری جهرمی عنوان کرد: در هفته‌های پیش رو پنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دور دوم انجام خواهد شد. حجت‌الاسلام رئیسی انتهای هفته آینده به استان آذربایجان شرقی سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به بحث و بررسی هیئت وزیران درباره برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: با توجه به نظراتی که درباره این لایحه توسط کارشناسان مجموعه‌های مختلف و نمایندگان مجلس به دست دولت رسیده است، مقرر شد نگاه مجددی به این لایحه با توجه به نقطه نظرات داشته باشیم و سپس، لایحه نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

بهادری جهرمی بیان کرد: یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته برگزاری پنجاه و یکمین اتحادیه پایاپای آسیا به میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود که اقدامات و مصوبات متعدد و گسترده‌ای در جهت سیاست توسعه روابط دیپلماتیک همسایگی و همچنین حرکت در جهت دلارزدایی و کاهش وابستگی به دلار در این رویداد صورت گرفت که منجر به تقویت روابط تجاری و مالی میان کشورهای منطقه و اعضای اتحادیه خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اعضای جدیدی به این اتحادیه اضافه شده‌اند اظهار کرد: سبد ارزی مورد پذیرش اتحادیه نیز افزایش پیدا کرد و ارزهای قابل تبادلی که امکان جایگزینی به جای دلار دارند مورد بررسی قرار گرفت. همچنین از یک پیامرسان بانکی مشترک به طور ویژه برای اتحادیه رونمایی شد که به توسعه و تقویت روابط مالی کشورهای عضو، بسیار کمک خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور امسال با ۰.۲ درصد کاهش همراه بوده است؛ البته انتظار کاهش بیشتری برای نرخ بیکاری وجود دارد، اما همین که این نرخ کاهشی است جای شکرگزاری دارد. در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، کرمان و یزد این نرخ تک رقمی شده است. بنابراین تعداد استان‌هایی که نرخ بیکاری آنها یک رقمی است به ۲۳ رسیده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین در حوزه بیکاری جوانان، حدود یک درصد کاهش نرخ داشته‌ایم. به طور کلی درحوزه‌های مختلف افزایش اشتغال داشته‌ایم که حوزه خدمات بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، به طوری که جمعیت شاغل در این بخش حدود ۵۴۶ هزار نفری رشد داشته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: بنا بر آخرین آمار، صادرات کشور به آسیای میانه، قفقاز و روسیه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته حدود پنجاه درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: همچنین آمار مهم دیگر، ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر برای دریافت سهام ویژه نوزادان متولد ۱۴۰۱ اقدام کرده‌اند که سهام به متقاضیان تعلق پیدا کرده یا در آینده نزدیک تعلق پیدا خواهد کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه