English

طالبان خواستار گفتگو با ایران شد

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان افغانستان با تاکید بر روابط خوب بین دو کشور همسایه، گفت که مسائل میان طرفین از طریق گفت و گو و تفاهم ، بهتر حل و فصل خواهد شد.

طالبان خواستار گفتگو با ایران شد

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان افغانستان روز شنبه در ملاقات نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با تاکید بر روابط خوب بین دو کشور همسایه، گفت که مسائل میان طرفین از طریق گفت و گو و تفاهم ، بهتر حل و فصل خواهد شد.

حافظ ضیا احمد سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت طالبان در رشته توئیتی با انتشار عکس هایی از دیدار امیرخان متقی ئو حسن کاظمی قمی رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کابل و نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در امور ا فغانستان، نوشت: دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل مختلف از جمله نشست اخیر دوحه و موضوعات مورد علاقه طرفین گفت و گو کردند و مقام افغان از موضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از افغانستان در نشست اخیر دوحه قدردانی کرد.

براساس توئیت های سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان، امیرخان متقی در این ملاقات همچنین درباره از سرگیری روند انتقال زندانیان افغان از ایران به افغانستان و دیگر مسائل مربوط به این فراد و دیگر شهروندان افغان مقیم ایران با کاظمی قمی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت کنونی افغانستان همچنین با اشاره به موضوع حقابه ایران از رودخانه هیرمند، خاطرنشان کرد که مسائل فیمابین از طریق گفت و گو و تفاهم ، بهتر حل و فصل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه