English

رئیس جمهور در عسلویه:

افتتاح پالایشگاه فاز۱۴ پارس جنوبی برای ما اقتدار آفرین است /مدیریت‌مصرف در وزارت نفت فعال شود /حقوق کارگران به تعویق نیافتد

رئیس جمهور در سفر به بوشهر و افتتاح پالایشگاه فاز۱۴ پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه نقش مهمی در صادرات و ارزآوری برای کشور دارد و جلوه‌ای از خودکفایی و استقلال کشور است.

افتتاح پالایشگاه فاز۱۴ پارس جنوبی برای ما اقتدار آفرین است /مدیریت‌مصرف در وزارت نفت فعال شود /حقوق کارگران به تعویق نیافتد

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابراهیم رئیسی امروز در آئین افتتاح فاز ۱۴ پارس‌جنوبی اظهار کرد: حقوق و دستمزد کارگران باید به‌موقع پرداخت شود و به تعویق نیافتد. من همیشه اعلام کرده‌ام اگر کاستی در اعتبارات وجود دارد، نباید در حقوق و دستمزد کارگران لحاظ شود.

وی با اشاره به روند افتتاح فاز۱۴ پارس جنوبی اظهار کرد: شرکت‌هایی که موظف بودند اجرای این فاز را انجام دهند کار را زمین گذاشتند و رفتند. فکر می‌کردند کار زمین می‌ماند اما نماند. یک فاز از مجموعه فازهای پارس‌جنوبی باقی‌مانده که به‌زودی فعال می‌شود. جوانان ما نشان دادند هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد و اجرای این فاز هم به همت همین متخصصان بومی دنبال شد.

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: این پروژه از سال ۹۲ به نحوی متوقف ماند، برخی از این توقف بعنوان عدم‌النفع یاد می‌کنند اما معتقدم این معطلی مایه خسارت بوده است. خسارتی که به واسطه توقف ده ساله تکمیل پروژه ایجاد شده، باید به نحوی جبران شود. اراده و پیگیری مجدانه یک سال‌ونیم اخیر برای تکمیل این طرح قابل تقدیر است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه  توجه وزارت نفت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی اهمیت دارد، گفت: مردم منطقه‌ای که از آن لوله نفت‌وگاز عبور می‌کند، انتظار رفع محرومیت دارند. در مناطقی که تولید و بهره‌برداری در جریان است، مردم آن منطقه باید از ثروت محلی هم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت‌مصرف در کنار مدیریت‌تولید، تصریح کرد: اگر نتوانیم مصرف را مدیریت کنیم، مصرف بی‌رویه کار را برای همه سخت می‌کند بنابراین مدیریت‌مصرف در وزارت نفت فعال شود . از سویی الگوی‌مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و همه رسانه‌ها و تریبون‌داران مسئول فرهنگ‌سازی مصرف صحیح هستند.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه  محصولات پالایشگاه پارس جنوبی، بخش‌های مهم صنعت نفت‌وگاز کشور را فعال می‌کند، اظهار کرد: این پالایشگاه نقش مهمی در صادرات و ارزآوری برای کشور دارد و جلوه‌ای از خودکفایی و استقلال کشور است.

رئیسی همچنین گفت: از بانک‌ها و بخش‌های مهم اقتصادی می‌خواهم تا در حوزه نفت‌وگاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند. اگر سرمایه کشور به سمت تولید هدایت شود، گام‌های موثری در جهت رشد اقتصادی برداشته می‌شود.

رییسی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور، تصریح کرد: ما باید ثابت کنیم می توانیم این مشکلات را با اقتدار حل کنیم. فقط موشک و توان نظامی برای کشور قدرت نمی آورد بلکه هر اقدامی که اقتدار کشور را افزایش دهد موجب افزایش قدرت ما می شود. افتتاح پالایشگاه فاز۱۴ پارس جنوبی برای ما اقتدار آفرین است. ما ایران قوی با اقتصاد قوی می خواهیم.

 

بیشتر بخوانید:

مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌وگاز نداریم/ ایران صاحب فناوری گاز مایع برای مصارف داخلی خواهد شد

از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی بهره‌برداری رسمی شد

دیدارهای مردمی و پیگیری مصوبات سفر قبلی از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر

بوشهر در حوزه اقتصاد دریا و کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه