English

مخبر در دیدار با رئیس جمهور زیمباوه:

گسترش بخش خصوصی برای توسعه روابط اقتصادی تهران – هراره الزامی است

معاون اول رییس‌جمهوری گسترش روابط و تعاملات با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه زیمبابوه را از رویکردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: تهران علاقه‌مند است روابط و مناسبات دوجانبه خود را با هراره بیش از پیش تعمیق و گسترش دهد.

گسترش بخش خصوصی برای توسعه روابط اقتصادی تهران – هراره الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مخبر در دیدار کنستانتینو چیونگا، معاون اول رییس‌جمهوری زیمبابوه، با قدردانی از حمایت‌های این کشور از جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی تصریح کرد: باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای توسعه مناسبات و ارتقاء سطح همکاری‌های فی‌مابین را فراهم کنیم.

معاون اول رییس‌جمهوری لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فی‌مابین را فعال‌شدن بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: استفاده از ارزهای ملی دو کشور، رفع موانع پیش روی تبادلات مالی و بانکی و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور می‌تواند گام‌های مهمی در توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

مخبر همچنین با اشاره به دیدار و گفتگوی روسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیگیری جدی مذاکرات انجام‌شده را پراهمیت ارزیابی کرد و از کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور خواست این تفاهمات را با جدیت دنبال کند تا هر چه زودتر شاهد اجرایی‌شدن این توافقات باشیم.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: توسعه و تعمیق روابط سیاسی نیازمند فراهم‌شدن بسترهای لازم برای ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی است که باید با تمرکز بر زمینه‌های همکاری مشترک، مناسبات تجاری تهران - هراره را گسترش دهیم.

مخبر با اشاره به دستاوردهای گسترده ایران در بخش‌های مختلف معدن، انرژی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، از آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها در این بخش‌ها خبر داد.

معاون اول رییس‌جمهوری زیمبابوه که مسئولیت وزارت بهداشت این کشور را هم بر عهده دارد، در این دیدار با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایشگاه‌های پزشکی، خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی شد و گفت: هراره از حضور بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در زیمبابوه استقبال می‌کند.

او با اشاره به اینکه ایران و زیمبابوه هر دو از تحریم‌های غیر قانونی رنج می‌برند، افزود: توسعه همکاری‌های فیمابین به ما کمک می‌کند تا بر تحریم‌ها و فشارها فائق آییم و استقلال خود را هر چه بیشتر تحکیم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه