English

معاون وزیر خارجه:

مذاکرات در سطح تبادل پیام ها میان دو طرف ادامه دارد / با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم

معاون وزیر خارجه ایران گفت: که طی یک سال گذشته ما شاهد کندی در روند مذاکرات هسته ای هستیم اما این مذاکرات ادامه دارد و اکنون مذاکرات در سطح تبادل پیام ها میان دو طرف ادامه دارد و دو طرف همچنین رویکردهای خود را اعلام می‌کنند.

مذاکرات در سطح تبادل پیام ها میان دو طرف ادامه دارد / با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه المنار، علی باقری، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران در سایه استقلال توانست پیشرفت هایی را محقق کند و استقلال و دفاع از هویت ملی هدف تمام ملت های آزاده است اما ابرقدرت‌ها برای تحقق منافع خود خواهان استقلال ملت ها نیستند.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و هسته ای ایران گفت که ابرقدرت ها برای مقابله با ملت ایران می خواهند این پیشرفت ها را نوعی تهدید جلوه دهند، آن ها می خواهند وانمود کنند که این دستاوردها مسالمت آمیز نیست درحالی که این ادعاها صد درصد غیرصحیح است و فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب معاهدات و توافق های آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی گفت که طی یک سال گذشته ما شاهد کندی در روند مذاکرات هسته ای هستیم اما این مذاکرات ادامه دارد و اکنون مذاکرات در سطح تبادل پیام ها میان دو طرف ادامه دارد و دو طرف همچنین رویکردهای خود را اعلام می‌کنند.

باقری گفت که ایران هیچ گونه ارتباط مستقیمی با آمریکا ندارد و طبیعتا این پیام‌ها از طریق واسطه‌های اروپایی و گاهی اوقات غیر اروپایی رد و بدل می‌شود.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که توافق وین مرده است گفت که اظهارات بایدن در حالی است که مسئولان آمریکایی بعد از آن در گفت‌وگو با رسانه درخصوص توافق و روند مذاکرات اظهارنظر کردند و تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در مورد ناآرامی‌های اخیر ایران و نقش کشورهای غربی در آن گفت که ممکن است آنها یک محاسبات غلطی داشته باشند اما وقتی با واقعیت‌های ایران مواجه شدند متوجه شدند که چیزی در اختیار ندارند.

 

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر خارجه با نخست وزیر بورکینافاسو دیدار کرد

حامیان رژیم صهیونیستی صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارند

درک تفاوت میان تجمعات صلح‌آمیز و تجمعات خشونت‌آمیز حائز اهمیت است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی