English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تشریح برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم به مناسب یوم الله فجر

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست خبری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نهضت حضرت امام (ره) با بیانیه تاریخی امام در سال ۱۳۲۳ آغاز شد و عمل به یک ایه قرآنی توصیه شد که در ادامه آن پیام معروف به قیام الله شد.

تشریح برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم به مناسب یوم الله فجر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز نشست خبری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و اسماعیل جان علی پور مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست خبری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نهضت حضرت امام (ره) با بیانیه تاریخی امام در سال ۱۳۲۳ آغاز شد و عمل به یک ایه قرآنی توصیه شد که در ادامه آن پیام معروف به قیام الله شد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما با تحقق این آیه شریفه آغاز شد افزود: جامعه قرآنی وظیفه دارد از انقلاب اسلامی پاسداشت نماید از همین رو با هماهنگی دستگاه های مختلف در تلاش است برنامه هایی را برای دهه فجر تدوین و اجرا نماید.

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده تشریح برنامه ها این سازمان را با جزئیات اعلام کرد.

الف ) برنامه های ملی کارگروه قرآنی

۱- چله قرآنی انقلاب اسلامی از سالگرد شهادت شهید سلیمانی تا ایام الله دهه فجر)

برگزاری محفل انس با قرآن و شهداء در حسینیه بیت الزهرا(س) ، برگزاری محفل انس با قرآن و شهداء در حرم مطهر امام رضا (ع) ، برگزاری محفل انس با قرآن و شهداء در کشورهای محور مقاومت اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به استانهای کرمان ، یزد ، چهار محال و بختیاری و اصفهان ، پویش سراسرس قرائت سوره مبارکه صف ، ختم قرآن هدیه به روح شهید ،سلیمانی پویش ملی هزاران ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی ، همایش سوره های سرخ ، شهدای قرآنی ریال یاران سلیمانی ..........

۲- تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام (ره) :

در روز چهارشنبه مورخ ۵ بهمن ماه با حضور جامعه قرآنی و با همکاری دستگاههای قرآنی به همراه محفل انس با قرآن کریم و قرائت میثاق نامه جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

۳- کاروان قرآنی انقلاب :

همزمان با تقارن دهه فجر کاروان قرآنی انقلاب برنامههای خود را برای پنجمین سال متوالی برگزار خواهد نمود که بخشی از این برنامه ها به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما رادیو قرآن و شبکههای استانی پخش خواهد شد. این محافل و ویژه برنامه های قرآنی در استانهای گیلان مازندارن ، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی انجام می شود.

۴- آماده سازی مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع «قرآن ،امام امت و انقلاب اسلامی

این نمایشگاه شامل ۴۲ تابلو است که بمناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده و در هر پوستر یک رویداد مهم در ۴ دهه اخیر محور بوده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

۵- اعزام قاریان و گروههای تواشیح به برنامه های دهه مبارک فجر

اعزام قاریان بین المللی قرآن کریم و گروههای تواشیح برای برگزاری هر چه با شکوهتر مراسمهای پیش بینی شده در روزهای ۱۲ بهمن ، ۲۲ بهمن

ارسال بخشنامه راه اندازی کمیته قرآن ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تمامی ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها و تشکیل کمیته قرآنی در استانها و برگزاری جلسات با اعضاء کارگروه متشکل از نهادها و سازمان قرآنی در استان و برنامه ریزی جهت برگزاری هر چه با شکوه تر برنامههای چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

ب ) برنامه های استانی کارگروه قرآنی :

برگزاری بیش از ۵۰۰۰ هزار محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور

برگزاری بیش از ۴۰۰۰ هزار کرسی تلاوت قرآن کریم

جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان

برگزاری مسابقات قرآنی

فضا سازی و نصب پرچم ایران توسط موسسات و تشکلهای قرآنی و همچنین نهادهای قرآنی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی )

برگزاری رزمایش مومنانه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان

فراخوان مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر

غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا

برگزاری پویش های ختم قرآن کریم به نیت هدیه به ارواح پاک و مطهر شهدا و امام راحل (ره) برپایی نمایشگاههای قرآنی با موضوع ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

- اجرای ویژه برنامههای قرآنی بانوان با مشارکت هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان ها

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه