English

امیرعبداللهیان خبر داد:

برگزاری دور چهارم مذاکره با عراق در پرونده شهید سلیمانی هفته آینده در ایران

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: دور چهارم مذاکرات ایران و عراق برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

برگزاری دور چهارم مذاکره با عراق در پرونده شهید سلیمانی هفته آینده در ایران

حسین امیر عبداللهیان در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: در بخش همکاری با دولت عراق تاکنون سه دور مذاکره فنی و دقیق انجام شده دور چهارم این مذاکرات هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران انجام خواهد شد.

وی با ابراز احترام به سردار شهید سلیمانی عزیز و شهیدان همراه ایشان به بیان اقدامات وزارت امور خارجه در پیگیری ابعاد بین المللی این جنایت پرداخت و اظهار داشت:‌ نکته اول در این مورد وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی برای پرونده ترور ناجوانمردانه شهیدسردار سلیمانی و شهیدان همراه ایشان است که کمیته ویژه ای در وزارت خارجه با همکاری نزدیکی با قوه قضاییه و سپاه پاسداران تشکیل داده شد و در چهار ماه گذشته آقای کدخدایی به عنوان مسئولیت دلی و انگیزه معنوی مستقر هستند و توانستند اقدامات موثری رقم بزنند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: اقداماتی از گذشته انجام شده بود و اقداماتی از طریق سفارت سوئیس در تهران انجام شد و به اطلاع طرف آمریکایی رساندیم که دستگاه دیپلماسی از وظیفه خود کوتاهی نخواهد کرد و به پیگیری ها تداوم می دهیم.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: بین دستگاه قضایی ایران با طرف عراقی سه دور مذاکره دقیق و فنی انجام شده و دور چهارم هفته آینده در تهران انجام می‌شود و این دور از نشست آخرین مستندات نهایی می‌شود.

امیر عبداللهیان افزود: از آنجا که طبق اعلام رسمی دولت عراق، شهید سلیمانی در روز حادثه مهمان رسمی این کشور بود، نیازمند تبادل اسناد رسمی برای استفاده از این موضوع باید مستندات را ارائه می کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بُعد نظامی است، اظهار داشت: سردار سلیمانی از منظر کار تخصصی ویژگی های زیادی داشت که شخصیت بارز ایشان این است که برای موضوع مذاکراتی وقت می گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه