English

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه به وظایف خود برای طرح جوانی جمعیت عمل کنند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به اینکه قرار است لایحه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه به مجلس ارائه شود، وقت آن فرا رسیده که دولت حتماً منابع لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت پیش‌بینی شود.

سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه به وظایف خود برای طرح جوانی جمعیت عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را افتخار مجلس یازدهم برشمرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده ولی این اقدامات به معنای آن نیست که کل مشکلات در این حوزه برطرف شده باشد.

حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جریان قرائت گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است، اظهار کرد: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده ولی این اقدامات به معنای آن نیست که کل مشکلات در این حوزه برطرف شده باشد، تا زمانی که سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود در بودجه عمل نکنند، بسیاری از مشکلات ما باقی خواهند ماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مواردی که در قانون مورد ایراد قرار گرفته ماده ۱۵ آن است که بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق مرزی را شامل نمی‌شود و خیلی از افراد با تولد فرزند اول نیز مشمول قانون قرار نمی‌گیرند؛ اگر این افراد در مرکز کشور نیز ساکن باشند وقتی برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند به آنها گفته می شود که شامل قانون نمی‌شوند و این تبعیضی جدی است.

شهریاری ادامه داد: اگر جمعیت در برخی از مناطق زیاد است باید به طور مشخص عنوان شود که حداکثر تا ۴ فرزند قانون شامل خانواده‌ها خواهد شد و این مدل از اجرای قانون ظلم مضاعفی بوده که برای برخی از مناطق کشور اتفاق افتاده است.

نماینده زاهدان گفت: ممکن است بتوانیم اقشار متوسط و پایین جامعه را با مشوق‌ها راضی کنیم که فرزندآوری کنند ولی تمام مسائل و مشکل ما این نیست، بلکه باید کار فرهنگی دقیقی صورت گیرد و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه بسیار جدی است. سند مهندسی فرهنگی شاید حدود ۱۵سال پیش نوشته شده است اما متاسفانه نمی دانم به چه دلایلی اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از افراد به ویژه افراد تحصیلکرده و نخبگان جامعه زمانی اقدام به فرزندآوری می‌کنند که بدانند تربیت صحیحی در خصوص فرزندان آنها صورت می‌گیرد و بتوانند در مدارس خوب و در شرایط مساعد فرزند خود را تربیت کنند و این طور نیست که بتوان تمام جامعه را با مجوز و تشویق و مسائل مالی سر خط آورد تا فرزندآوری کنند.

شهریاری با بیان اینکه «از وزارت بهداشت و درمان به خاطر عملکرد مثبتی که در زمینه اجرای این قانون داشته از طرف کمیسیون بهداشت تشکر می‌کنم» عنوان کرد: انتظار داریم که سازمان امور استخدامی نیز با پاسخگویی به نمایندگان در اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند و سر خط بیایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه