English

امیرعبداللهیان:

امنیت عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه میان ایران و عراق است

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای عراقی خود امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه تلقی کرد و گفت: ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

امنیت عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه میان ایران و عراق است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر خارجه عراق، انتصاب مجدد وی را به عنوان وزیر خارجه تبریک گفت.

 امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از تشکیل هیات دولت عراق به ریاست محمد السودانی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با عراق تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این گفتگو امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه تلقی کرد و گفت:  جمهوری اسلامی ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور  انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت پایبندی به نتایج گفتگوهای امنیتی برای تضمین امنیت مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری بغداد - تهران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و گفت بغداد اجازه  نمی دهد همسایگانش از منشاء خاک عراق تهدید شوند.

وزرای خارجه دو کشور روند و نتایج حاصله از گفتگوهای ایران و عربستان را مرور کرده و بر همکاری های منطقه ای چند جانبه تاکید کردند.

@MFAIran

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی