English

قالیباف:

مساله جمعیت، دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم است

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه معیشت و اقتصاد اولویت‌ کشور است، گفت: در حال حاضر مساله جمعیت، دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم است و باید علاوه بر اجرای دقیق قانون جمعیت، در برنامه هفتم نیز توجه جدی بر این امر صورت گیرد.

مساله جمعیت، دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم است

در نشست مشترک محمد باقری قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس مهمترین راهکارهای مؤثر برای رشد جمعیت و ارتقای خانواده در برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قالیباف در این نشست با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر مساله جمعیت، دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و مردم است و باید علاوه بر اجرای دقیق قانون جمعیت، در برنامه هفتم نیز توجه جدی بر این امر صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول به ویژه دولت و مجلس باید با قوت و سرعت به اقدامات خود برای ایجاد زمینه‌های بهتر جهت افزایش جمعیت در کشور و تمایل زوجین بر فرزندآوری بیفزایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت فرهنگ سازی برای رشد جمعیت در کشور را مورد اشاره قرارداد و گفت: تأمین معیشت مردم و موضوع اقتصاد از اولویت‌های فعلی کشور است در عین حال، موضوع جمعیت و آب نیز از اولویت‌های اصلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف افزود: باید در تدوین و اجرای برنامه هفتم تمامی موضوعات کشور، خانواده محور باشد و سیاست‌های آموزشی و تربیتی با نگاه به خانواده، تدوین شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی بر فعال‌تر کردن بخش‌ها و مجموعه‌های مردمی در زمینه افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: در آذرماه امسال مجلس در روز نظارتی خود موضوع جمعیت را با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهد کرد.

شایان ذکر است در این جلسه وزرای بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین راه و شهرسازی و تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون جمعیت مجلس به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه