English

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه؛

آمریکا باید برای برجام سیاست مستقلانه ای داشته باشد / طرف آمریکایی نیاز به تصمیم سیاسی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه: تهران به پایتخت دیپلماسی و مقابله با یکجانبه‌گرایی تبدیل شده است.

آمریکا باید برای برجام سیاست مستقلانه ای داشته باشد / طرف آمریکایی نیاز به تصمیم سیاسی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که دیپلماسی هوشمند، پویا و عملگرا در ماه‌های گذشته همه توان خود را برای تثبیت ثبات به کار گرفته است، افزود: ایران در مسائل منطقه یک وزنه تعادل است؛ در مسائلی مانند بحران اوکراین نیز تهران محل رجوع است و دوران جهان تک قطبی گذشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد: صاحبان منطقه به نسخه پیچی قدرت‌های فرامنطقه ای نیازی ندارند؛ منطقه ما بیش از این‌که نیازمند اعتراف‌های پوشالی و سامانه‌های ناکارآمد باشد، به سامانه دوستی در سایه همسایگی نیاز دارد.

به گفته «کنعانی»، منطقه خلیج فارس خانه همه ما است و دولت‌های منطقه می‌توانند در چارچوب همکاری صلح و ثبات را به ارمغان بیاورند.

طرف آمریکایی نیاز به تصمیم گیری سیاسی دارد

وی در مورد مذاکرات «دوحه» پیرامون برجام نیز گفت: برخلاف ادعای طرف آمریکایی درباره ناکامی مذاکرات دوحه، مذاکرات خوبی برگزار شد؛ گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اساس این بود که راه برای دور بعدی مذاکرات باز شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این رابطه افزود: طرف آمریکایی نیاز به تصمیم گیری سیاسی دارد؛ آمریکا از یک طرف تاکید می‌کند که اراده بازگشت به توافق را داریم، اما مایل به پرداخت هزینه نیست؛ آمریکا باید سیاست مستقلانه ای داشته باشد و اگر از دید رژیم صهیونیستی به این موضوع نگاه نکند، امکان توافق وجود دارد.

وی تاکید کرد: همانطور که بارها گفته شد فعالیت هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و تغییری در موضع جمهوری اسلامی در این باره ایجاد نشده است.

ایران در مورد تحولات اوکراین حامی گفت‌وگوی سیاسی است

«کنعانی» در مورد همکاری‌های ایران و روسیه اظهار کرد: همکاری فناورانه ایران و روسیه به ما قبل از بحران اوکراین برمی‌گردد و هرگونه ارتباط بین تحولات اوکراین غیرمنطقی است؛ زیرا اقدام‌ها با نگاه سیاسی انجام می‌شود.

وی افزود: ایران بارها به صراحت اعلام کرده حامی حل و فصل بر اساس گفتگوی سیاسی است.

دیپلماسی فعال و عملگرایانه ایران در شمال سوریه ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی فعال و عملگرایانه ای در موضوع شمال سوریه داشته است.

وی در این رابطه گفت: وزیر امور خارجه با همتایان سوری و ترک تماس‌هایی برقرار کرده است؛ ایران همواره تاکید کرده که توافقات میان سوریه و ترکیه و مکانیزم آستانه می‌تواند به روند حل بحران کمک کند؛ تلاش‌های ایران در این زمینه ادامه دارد و سفر وزیر خارجه سوریه به ایران در همین چارچوب است.

دولت آمریکا دست از اعمال ارزش‌های خود در منطقه دست بکشد

«کنعانی» در مورد سفر اخیر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: معتقدیم دولت آمریکا اگر خواهان امنیت در منطقه است، نباید به ائتلاف نمادین و ساختگی دست زده و درصدد ارزش‌های آمریکایی باشد.

وی افزود: همان طور که رژیم صهیونیستی در اعمال فشار منطقه ای بر ایران ناکام ماند، آمریکا نیز ناموفق بود.

این خبر در حال تکمیل است…

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه