English

همه‌ی آن ۱۸ نفر!!!

هفته گذشته کلیات طرح صیانت در حالی با موافقت هجده نفر از اعضای کمیسیون مشترک به تصویب رسید که انتقادات انفجاری را در پی داشت.

همه‌ی آن ۱۸ نفر!!!

خبرگزاری موج؛ در شرایطی که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، جنجال زیادی به پا کرده است، بی مناسبت نیست نگاهی به اظهارات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب بیاندازیم که فرمودند: «اکثریت هرچه گفتند، آرای‌شان معتبر است ولو به ضررشان باشد، چون شما ولی‌شان نیستید که بگویید این برخلاف ضرر شما است و ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم؛ شما ولی آنها نیستید بلکه وکیل آنها هستید.»

اصرار نمایندگان مجلس یازدهم برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و به نوعی تصمیم‌گیری آنها برای جامعه‌ای که اغلب قریب به اتفاق آنها با چنین صیانتی مخالفت کرده‌اند، به نوعی فرار رو به جلو است.

وکلای ملت درحالی برای موکلان خود تصمیم‌گیری می‌کنند که انگار جای وکیل و موکل عوض شده است و این مردم هستند که باید تابع تصمیمات اشتباه و پر هزینه منتخبان خود باشند.

طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از آن دست طرح‌هایی است که هنوز نتوانسته جامعه را اقناع کند چراکه عموم مردم معتقدند اساسا چنین مصوبه‌ای بیشتر به خیانت تعبیر می‌شود تا صیانت.

هفته گذشته کلیات طرح صیانت در حالی با موافقت هجده نفر از اعضای کمیسیون مشترک به تصویب رسید که انتقادات انفجاری را در پی داشت و در نهایت منجر به ورود هیات رئیسه مجلس برای ابطال این رای گیری شد.

واقعیت آن است که در حال حاضر طرح صیانت، بر روی صفحه‌ی شیشه‌ای حرکت می‌کند که هر لحظه امکان شکستن آن وجود دارد و اگر همچنان، اعضای کمیسیون مشترک اصرار به تصویب طرح و تبدیل آن به قانون داشته باشند دیر یا زود این صفحه شیشه‌ای شکسته خواهد شد و ممکن است آسیب آن بدتر از زمان قبل از تصویب طرح باشد.

عدم توجه به نظرات مردم جامعه، آسیب به فضای کسب و کار و محدودیت فضای مجازی عمده انتقادات به طرح مذکور است که موافقان آن، تاکنون هر اندازه تلاش کردند تا خیال مردم را از چنین نگرانی‌هایی آسوده کنند، موفق نشده‌اند.

اکنون وکلای ملت در آزمون سختی قرار دارند چراکه هر اقدامی در این زمینه به نام مجلس یازدهم یا همان مجلس مردمی و انقلابی رقم خواهد خورد و قطعا به حاشیه کشاندن مطالبات مردمی، جز آثار منفی، تبعات دیگری به همراه نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه