English

وزارت خارجه شفاف سازی کند

واکنش های گسترده به برگزاری جشن تولد برای مهمان اروپایی

انتشار خبر برگزاری جشن تولد برای معاون مسئول سیاست خارجی اروپا در سفر اخیرش به ایران از سوی وزارت خارجه دولت رئیسی با واکنش های متفاوتی مواجه شده است.

واکنش های گسترده به برگزاری جشن تولد برای مهمان اروپایی

به گزارش خبرگزاری موج ، روزنامه وطن امروز در روز دوشنبه گذشته خبری با این محتوا منتشر کرد که در جریان سفر اخیر انریکه مورا به تهران و دیدار با معاون سیاسی وزیر امورخارجه، یک جشن تولد برای انریکه مورا تدارک دیده شده بود. این اقدام وزارت خارجه با انتقادات گسترده ای مواجه شد.

وطن

برخی واکنش ها به این اقدام خبرساز را بخوانید؛

محمد کشاورززاده؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و مغولستان در توئیتر خود نوشت: بلوا برای هیچ! این یک کار معمول دیپلماتیک است. چرا علاقمندیم همیشه به حواشی بپردازیم.

کشاورززاده

مهدی خانعلی زاده؛ دکتری روابط بین الملل و فعال رسانه هم اینگونه واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین معتقد هستند که "کیک تولد" گرفتن برای مقام ارشد اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات هسته‌ای، "یک کار معمول دیپلماتیک" است؛ ‌با چنین برداشتی از مناسبات بین‌المللی، سیاست خارجی و علم روابط بین‌الملل که در وزارت خارجه جریان داره، "برجام" چیز عجیبی نیست.

خانعلی زاده

رضانصری؛ کارشناس ارشد روابط بین الملل هم  در توئیتر خود اینگونه نوشت: اینکه آقای باقری برای تولد انریکه مورا تدارکاتی دیده‌ حرکت مبادی آداب و مثبتی است. همه هم می‌فهمند ارتباطی با عملکرد اروپا در برجام ندارد. در نهایت، به یک «گریز انسانی» در متن مناسبات خشک دولتی تفسیر خواهد شد! ضمن اینکه ایجاد پیوندهای انسانی نمی‌تواند حاصل منفی داشته باشد.

همانطور که حضور هیأت آمریکایی در محل اقامت آقای حسین فریدون در وین برای عرض تسلیت بابت درگذشت مادر ایشان و رئیس‌جمهور روحانی حرکت انسانی و زیبایی بود، این حرکت هم تاثیر خوبی بر افکار عمومی می‌گذارد. شاید هم این اقدام وزارت خارجه پاسخ متقابلی به یک حرکت مشابه در گذشته باشد.

نصری

سارا هوشمندی؛ فعال رسانه هم در واکنش به پست سید محسن دهنوی نوشت: 

هوشمندی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه