English

رییس بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران:

وزارت دفاع کمک‌های شایانی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرد

رییس بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران، این بیمارستان را جزو ۴ مرکز درمانی با بیشترین درمان بیماران کرونایی عنوان کرد و گفت: وزارت دفاع با توسعه مراکز واکسیناسیون در شمال، شرق و غرب تهران کمک‌های شایانی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرده است.

وزارت دفاع کمک‌های شایانی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرد

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، دکتر سید محمد خراسانی در توضیح اقدامات بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران وزارت دفاع، گفت: در اعتبارسنجی وزارت بهداشت و درمان که هر دو سال یکبار انجام می‌شود این بیمارستان توانست در بین بیمارستان‌های سطح کشور رتبه «درجه عالی»  را کسب کند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران ادامه داد: در کشور حدود ۱۰۷۰ بیمارستان با عناوین مختلف وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی در حوزه های مختلف به ۸ بیمارستان کشور «درجه عالی» را اعطا کرد.

دکتر خراسانی با بیان ارزیابی «نیروی انسانی» بیمارستان‌ها به عنوان یکی از سنجه‌های مد نظر وزارت بهداشت، گفت: بیمارستان شهید چمران در سال ۱۴۰۰،   ۲۰۰ نیروی متخصص را  به صورت رسمی جذب و استخدام  کرد.

وی افزود: در مورد نیروی انسانی، کار بزرگی دیگری که انجام شد این بود که ما توانستیم در دانشگاه بورسیه بگیریم و در حال حاضر در کنکور سراسری، وزارت دفاع دانشجوی پزشکی و دندان پزشکی جذب می‌کند.

رییس بیمارستان چمران تصریح کرد: امروز ما ۲۲۵ نفر بورسیه پزشکی داریم که در چهار سال گذشته همه را جذب کردیم و امسال هم حدود هفتاد نفر بورسیه خواهیم داشت  که به این آمار اضافه می‌شود و تعداد بورسیه پزشکی وزارت دفاع به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

دکتر خراسانی با بیان تقویت بنا و فضاهای بیمارستانی به عنوان سنجه دیگر اعتبار بخشی وزارت بهداشت به بیمارستان شهید چمران، خاطرنشان کرد: ما در گذشته کمبود شدید فضا داشتیم به همین منظور ۳۸ هزار متر مربع بنا ساختیم که به قسمت درمانی و پشتیبانی اضافه شد و در حال حاضر بناهایی در حال ساخت و اضافه شدن است.

وی افزود: در حوزه تقویت و توسعه بناهای بیمارستانی در وزارت دفاع موفق شدیم بزرگترین مرکز دندان پزشکی کشور با یکصد یونیت دندانپزشکی به نام  «شهید فخری زاده» را به بهره برداری رسانیم.

رییس بیمارستان چمران تصریح کرد: ما در عرصه بروز سازی تجهیزات بیمارستانی گام‌های بلندی را برداشتیم و تجهیزاتی را که استخوان بندی یک بیمارستان استاندارد و سطح بالا را تشکیل می‌دهد را در بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران برای خدمت بهتر به هموطنان بکار گرفته‌ایم.

سرتیپ خراسانی مدیریت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان چمران را یکی از مولفه‌ها و سنجه‌های مورد تایید وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در مواجهه با «کرونا»، در بحث درمان جزو ۴ بیمارستانی بودیم که بیشترین درمان بیماران کرونایی را داشتیم و در این حوزه یک آزمایشگاه اختصاصی ویروس شناسی تاسیس کردیم.

وی ادامه داد: به نسبت تعداد بیماران پذیرش شده و بستری در بخش کرونای بیمارستان چمران، در مقایسه با بیمارستان‌های کشور کمترین آمار مرگ و میر را داشتیم.

سرتیپ خراسانی با بیان اینکه درباره پروژه «واکسن فخرا» در حال همکاری با مجموعه «سپند» در وزارت دفاع هستیم، گفت: وزارت دفاع با توسعه مراکز واکسیناسیون در شمال، شرق و غرب تهران کمک‌های شایانی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرد و بیمارستان چمران نیز با اعزام کادر درمان به این مراکز، از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم شریف ایران اسلامی فروگذار نکرد و در داخل بیمارستان نیز واکسیناسیون عمومی در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه