English

نامی در جمع خبرنگاران:

جمهوری اسلامی در بُعد امنیتی و دفاعی و نظامی در رده اول غرب آسیا است/ فعلا ستاد انتخاباتی ندارم

وزیر سابق فناوری و ارتباطات گفت: فعلا ستاد انتخاباتی ندارم.

جمهوری اسلامی در بُعد امنیتی و دفاعی و نظامی در رده اول غرب آسیا است/ فعلا ستاد انتخاباتی ندارم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدحسن نامی وزیر سابق فناوری و ارتباطات پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  در شاخه امنیت دفاعی قدرت اول منطقه هستیم.

وی ادامه داد: همیشه قدرت نظامی یک سایه حمایتی برای شاخه های دیگر از جمله حوزه های سیاسی و اقتصادی دارد.

نامی گفت: اعتقاد من این است تا زمانی که همه نامزدهای مورد نظر، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفتند نه باید ستاد بزنند و نه از اعضای کابینه نام ببرند.

وی عنوان کرد: من این‌ها را همگام با تایید شورای نگهبان می‌دانم و تا تایید نهایی در این راستا اقدام نمی‌ کنم. ۶ برنامه من، مربوط به شش ماهه اول است که مربوط به وضعیت معیشتی مردم می‌شود. برابر با قانون اساسی قوه مجریه، قضاییه و مقننه زیر نظر ولایت و مردم هستند و باید این ماده از قانون را رعایت کنند.

نامی تصریح کرد: من نیروهای مسلح را می‌ شناسم و می‌ دانم جمهوری اسلامی در بُعد امنیتی و دفاعی و نظامی در رده اول غرب آسیا است که در چند رخداد سال‌های اخیر به وضوح قابل بررسی است.

 وی گفت : برابر ماده ۵۷ قانون اساسی قوه مجریه و قوه مقننه و قوه قضاییه زیر امر رهبری است . 

وی درباره تشکیل ستاد نیز گفت: تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: قلمرو‌های ژئوپلتیکی در جنگ سرد براساس مولفه‌های نظامی شکل می‌گرفت و بعد از فروپاشی دیوار برلین که وارد قلمرو جدید شدیم، قلمرو‌های قدرت براساس سایه اقتدار قدرت اقتصادی، امنیتی و دفاعی شکل می‌گیرد. من در مدت ۴۰ سال خدمتم اشراف خوبی بر توانمندی نیرو‌های مسلح دارم که باید از آن‌ها استفاده شود و این توانمندی در کمک اقتصاد کشور باشد.

نامی گفت: از طرف دیگر بنده تحصیل‌کرده علوم ژئوپلتیک هستم. اکثر نظریه‌پردازانی که توانستند جهان را به خود مشغول کنند، نظامی بودند. بسیاری از خردمندان معتقدند علم ژئوپلتیک، علم تولید قدرت است و باید  از این مهم در قدرت ملی استفاده کنیم، منابع طبیعی زیادی در دست ماست و بایدآنها را تبدیل به ثروت کرده و در خدمت مردم قرار دهیم.

*سند آمایش سرزمین مهمترین حلقه مفقوده توسعه عمران و آبادانی کشور

وی  بیان کرد: از طرف دیگر امروزه ایران به‌ویژه دولت آینده، نیازمند برخی تغییرات است که باید در این ساختار‌ها نگاه جدیدی باشد، سند آمایش سرزمین سند مهمی است که عدم اجرای این را به عنوان مهمترین حلقه مفقوده توسعه عمران و آبادانی کشور می‌دانم.

*زنان، خانواده و جوانان در دولت من جایگاه ویژه‌ای دارند

نامی گفت: زنان، خانواده و جوانان در دولت من جایگاه ویژه‌ای دارند و جوان نباید دغدغه معیشت زندگی داشته باشد و باید به بانوان که نیمی از جمعیت هستند، توجه ویژه‌ای در بخش مدیریتی شود و باید به بانوانی که امروزه زحمت خانه داری می‌کشند  نگاه جدیدی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که  به نمایندگی از کدام جریان سیاسی وارد کارزار انتخابات شده‌اید، گفت: مستقل وارد شدم، ولی به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.

نامی درباره برنامه های اقتصادی خود نیز توضیح داد: دو کتابچه درباره امور  اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارم، برای رسیدن به اقتصاد مطلوب و جامعه مرفه لازم است از نخبگان و اندیشمندان استفاده کنیم و در این برنامه ۱۷ اقتصاد دان که جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم هستند و به اکثر شاخه‌های اقتصادی معروفند به من کمک کردند و ۱۲ نخبه فرهنگی نیز در تهیه برنامه فرهنگی و چگونگی عملکرد سیاسی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی به راهکار‌های مطلوبی رسیدیم.

*با شعار نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق یک دولت منضبط را تشکیل می دهم

وی درباره اینکه برای شرکت در انتخابات با آقای احمدی‌ نژاد هماهنگ کرده‌اید، گفت: ضرورتی نداشته با او صحبت کنم و عقبه من ارتش است و آمدم با شعار نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق یک دولت منضبط را تشکیل دهم. امروزه یک بی‌نظمی در ارکان اداری کشور کاملا حاکم است، باید با نظم پاسخگوی ملت ایران باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نیاز‌های امروزه جامعه ما برقراری دولت الکترونیک است که در کل سال فعال باشد و بایستی از تجار پشتیبانی کنیم تا با شکست مواجه نشوند و دولت در مقابل شهروندان باید همیشه پاسخگو باشد و هیچ شهروندی برای هیچ امری نباید به دولت مراجعه کند. تغییراتی در ساختار دولت باید ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه