English

عراقچی:

اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم

معاون وزیر خارجه گفت: تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت 20 درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی شود و اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند ، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌ کنیم.

اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه NHK ژاپن تصریح کرد: بزرگترین مانع احیای برجام  این است که ایالات متحده تمایلی به متوقف کردن تحریمهای اعمال شده توسط دولت ترامپ ندارد. موضع ما این است که اگر ایالات متحده بخواهد به توافق هسته ای برگردد، علاوه بر تحریم های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت قبلی را لغو کند.

وی افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت 20 درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی شود  و اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند ، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

عراقچی یادآور شد: دولت ژاپن همیشه از مذاکرات در مورد توافق هسته ای حمایت کرده است. ژاپن با ایران آشنا است و انتظار داریم دولت آمریکا را تشویق کند تا ایران را بفهمد و رفتار خصمانه را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه