English

دستگیری جاسوس اسرائیلی در آذربایجان شرقی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان دستگیر شده اند.

دستگیری جاسوس اسرائیلی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت دهه سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار داشت: براساس فعالیت نیرو‌های اداره کل اطلاعات استان علاوه بر پیشگیری از تخلفات و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و کمک به رفع موانع تولید و صادرات انجام شده، ارزش ریالی و ارزی پرونده‌های مفاسد اقتصادی تشکیل و برخورد شده به صورت سخت در استان، براساس فعالیت نیرو‌های اداره کل اطلاعات در یک سال گذشته ۶۲ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با جاسوسان گفت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در استان  پارسال دستگیر شده اند.

وی حضور نیروهای تکفیری و داعشی در مرزهای استان را تکذیب کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا در استان آذربایجان شرقی مدیر دو تابعیتی داریم یا نه، گفت: اجازه نمی دهیم مدیر دو تابعیتی در استان سمت بگیرد و اخیرا یکی از مشاوران یکی از مدیران دو تابعیتی بود که برکنار شد.
 
مدیرکل اطلاعات استان تصریح کرد: جاسوسی پدیده ای است که دشمن برای رسیدن به اهداف خود آن را دنبال می کند، هم اکنون سرویس های اطلاعاتی آمریکا با نخبگان، منتنفذین و روشنفکران ارتباط برقرار می کنند چرا که بر این باورند که در صورت قبول و یا رد این پیشنهاد موفقیت و پیروزی با آنها است.

او در خصوص مناقشه قره باغ و تاثیر آن بر امنیت منطقه نیز گفت: در بحث قره باغ، سرویس های اطلاعاتی بشدت وارد شدند البته با تدبیر و ورود به موقع حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم موضوع مدیریت شد در مناقشه قره باغ یک نفر که 8 سالی با سرویس های اطلاعاتی کار می کرد دستگیر شد و برنامه انها درگیر کردن مسائل قومی در قضیه قره باغ بود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات هرگونه تماس با نخبگان را به دید ارتباط گیری با جاسوسی قلمداد می کند، گفت: دست گذاشتن بر روی نخبگان برای دستیابی به اطلاعاتی به این خاطر است که دشمن بتواند زمینه بی اعتمادی بین نخبه، نظام و جامعه را فراهم  کند.

مدیر کل اطلاعات استان گفت: تمام اهداف دشمن ایجاد ناامنی در جامعه است و به شدت از دست نیافتن به این هدف عصبانی است.

وی  افزود: دشمن در عرصه رسانه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال سرنگونی نظام و متوقف کردن حرکت پرشتاب نظام است و امروز به این نکته رسیده است که برای تحقق این هدف باید به ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت دست بزند.

وی ادامه داد: دشمن در مثلث شوم استکبار جهانی، نظام سلطه ، غرب و عربستان _که از نظر مالی حمایت می کند _ تاکنون هر آنچه که از دست شان بر می آمد کرده اند ولی برنامه هایشان محقق نمی شود چرا که مردم پشتیبان نظام هستند.

وی ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه با استفاده از مشکلاتی نظیر گرانی، فشار اقتصادی، بی کفایت نشان دادن حاکمیت در حل مشکلات، تلاش برای ترویج بی بند و باری در جامعه، حمله به مقدسات، تضعیف مباحث دینی و مذهبی و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی را از جمله اقدامات دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت برشمرد.

وی یادآور شد: دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی برنامه جدی دشمن در سال 1400 است و با استفاده از گروه های تجزیه طلب وابسته به خارج از کشور هزینه های کلانی برای ایجاد اختلافات کرده است.

وی تصریح کرد: شاید پیشتر دشمن از تقابل گروه های تجزیه طلب استفاده می کرد اما اکنون تحقق اهداف خود را در تشکیل گروه های هم سو و معاند نظام جستجو می کند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه گفت: به کسانی که قصد سو استفاده از شرایط پیش آمده برای کسب سود نامشروع خود به بهای افزایش نابهنجار قیمت های اقلام مورد نیاز سفره‌های مردم را دارند هشدار می دهیم سیستم اطلاعاتی کشور با قدرت و با سرعت برخورد پشیمان کننده‌ای با این گونه سو استفاده گران خواهد داشت.

مدیر کل اطلاعات استان گفت: وزارت اطلاعات با تشکیل کارگروه صیانت و پیشگیری در سال 99، برنامه های جدی در حوزه نرم برای مقابله با اهداف دشمن را در اولویت قرار داده است.

وی گفت: هر چند با توجه به شیوع کرونا با محدودیتهای جدی مواجه شدیم ولی باز در حوزه مسائل ضد امنیتی، فضای مجازی و  جاسوسی جلسات توجیهی، جمعی و انفرادی برگزار کردیم و این اقدامات در سال 1400 نیز جز اولویت های ما است.

وی گفت: برای مقابله نرم با جریانات شامل شناسایی موانع و مشکلات و اطلاع رسانی اولویت خود را رفع موانع حوزه اقتصادی، برخورد با تخلفات و قاچاق سازمان یافته قرار دادیم و به طوری که در حوزه مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی جز استانهای برتر کشور شناخته شدیم.

وی یادآور شد: تمامی پرونده های کلان اقتصادی که توسط سربازان گمنام امام زمان تشکیل شده است، در روند بررسی قضایی کوچکترین خدشه ای بر اسناد و مدارک آنها وارد نکرده و تماما با سند و مدرک است و حکم های سنگینی نیز خورده اند.

به گفته وی، در حوزه نرم افزاری مقابله با اقدامات ضد امنیتی حتی اقدامات تبلیغی منافقان نیز در برنامه قرار داشت.

مدیر کل اطلاعات استان با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته، با حضور مسئولان دستگاههای نظارتی و دستگاههای تصمیم گیرنده، کمیته پایش در استان تشکیل شد گفت: یکی از مهمترین پرنده ها در کمیته پایش، پایش واحدهای تولیدی اعم از پتروشیمی و فولاد بود.

وی یادآور شد: بطور مثال در پتروشیمی اقدام به خرید ارز برای تامین مواد اولیه کرده بودند در حالی که عملا برای خرید مواد اولیه ارز استفاده نکرده بودند و یا در پایش 9 شرکت در حوزه فولاد شاهد انحراف عرضه مواد اولیه در بورس بودیم که این انحراف 176 میلیارد تومان براورد می شد.

مدیر کل اطلاعات استان ادامه داد: از جمله پرونده هایی که در کمیته پایش پیگیری شد، ترخیص کالا از گمرک ها، شناسایی و دستگیری عامل اختلاف آمار واکسیناسیون دام، و همچنین پیگیری نهاده های دامی از مبدا بنادر تا مقصد استان بود تا جایی که آمار تخلیه نهاده در مقصد استان را از 35 درصد به 70 درصد رساند و افراد متخلف نیز شناسایی ودستگیر شدند.

مدیرکل اطلاعات استان افزود: در دو سال اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در این استان از ۲۴۶ میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط دانه درشت‌ها در قالب اقدامات نرم جلوگیری کردند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‌الشریف) در اداره کل اطلاعات استان ۱۹ نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان یافته تهیه چک‌های بانکی و جعل اسناد در استان مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و با همکاری دستگاه قضایی دستگیر شدند.

وی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده و مدارک موجود در پرونده، متهمان اقدام به کلاهبرداری، جعل اسناد، تهیه و خرید و فروش چک‌های بانکی بلامحل نموده‌اند و تاکنون بیش از ۵۰ هزار فقره چک به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال از باند مذکور کشف شد.

مدیر کل اطلاعات استان گفت: تمام اهداف دشمن ایجاد ناامنی در جامعه است و به شدت از دست نیافتن به این هدف عصبانی است.

اداره کل اطلاعات استان ادامه داد: دشمن در عرصه رسانه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال سرنگونی نظام و متوقف کردن حرکت پرشتاب نظام است و امروز به این نکته رسیده است که برای تحقق این هدف باید به ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت دست بزند.

وی اضافه کرد: در بخش برق با شناسایی و کشف 9 هزار دستگاه ماینر، روزانه از تضییع 250 میلیون تومان بیت المال در حوزه برق مصرفی، جلوگیری کردیم.

جلوگیری از زمین خواری 41 هکتار از اراضی در شهرک خاوران به ارش 7 هزار میلیارد تومان، بررسی انحراف در مزایده پروژه آب شرب تبریز از پرونده های پیگیری شده در کمیته پایش بود.

به گفته مدیر کل اطلاعات استان در سال 99 در حوزه نرم، 60 کمیته اقدام برای رفع موانع تشکیل شد.

به گفته مدیر کل اطلاعات استان، کشف 230 تن کود شیمیایی، کشف و برخورد با باند کلاهبرداری سازمان یافته از طریق فروش 50 هزار فقره چک بلامحل در تبریز به ارزش 18 هزار میلیارد ریال که منجر به دستگیری 19 نفر در این پرونده شد، از جمله پرونده های تشکیل شده در حوزه سخت است.

وی گفت: نمونه ای دیگر از برخورد های سخت به پرونده های برخورد با صراف متخلف ارز به ارزش 50 هزار میلیارد ریال کشف و شناسایی و برخورد با متخلفان وام قرض الحسنه وام ازدوج مربوط می شود که وام های 15 ، 30 و 50 میلیون تومانی به افراد مستحق نمی رسید که در همین تخلف وام قرض الحسنه، 428 پرونده تخلف به ارزش 10 میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با اشاه به برخورد اداره کل اطلاعات استان با شرکت هرمی غیر مجاز یونیک فاینانس که ارز را از کشور خارج می کرد، گفت: سرشاخه های استانی دستگیر شدند و دستور برگشت 5 هزار دلار به کشور داده شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرشاخه ی اصلی از انگلیس پیام داده است که فعالیت خود را گسترش خواهد داد گفت: البته شکل سوددهی و جذب افراد در این شرکت هرمی اغوا کننده است،  از این رو ضروری است مردم فریب این وعده ها را نخورند.

وی در بخشی از صحبتهای خود به روند بررسی پرونده های کاندیداهای شورا اشاره کرد و گفت: در حوزه های انتصاب فرهنگی حقیقتا در حوزه مسائل اخلاقی ذره ای اغماض نمی کنیم، اما در مورد بررسی صلاحیت کاندیدا ها قانونا وظیفه بررسی سوابق و ارائه مستندات را داریم اما  تصمیم گیرنده نهایی نیستیم و تایید یا رد داوطلب در انتخابات شورا بر عهده هیات نظارت است.

وی رویکرد وزارت اطلاعات را در مورد انتخابات تشویق مردم برای مشارکت حداکثری اعلام کرد و گفت: باید با مشارکت حداکثری افراد سالم را انتخاب کنیم، خواست دشمن عدم مشارکت است و باید برای ایجاد زمینه مشارکت حداکثری گام برداشت.

مدیرکل اطلاعات استان  به مشکلات معادن از جمله معدن طلای اندریان و مس سونگون اشاره کرد و گفت: قاچاق از معدن اندریان را رد نمی کنیم، این موضوع بیشتر چپاول است تا قاچاق، ولی به جد پیگیر هستیم.

وی یادآور شد: هر چند از نظر قاچاق معادن، نیروی انتظامی مسئول رسیدگی است، اما با توجه به چپاول معدن، طرحی تهیه شده و به زودی اجرا می گردد.

وی ادامه داد: در اندریان قاچاقچیان و سردسته های افراد شناسایی شده اند و  مسئولان معدن هم یک ماه مهلت دارند تا مسئولیت خود را در قبال معدن قبول کنند یا کنار بکشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن مس سونگون در آینده نزدیک شاهد تحرکات جدی خواهیم بود گفت: مدیریت استان مصمم است ظرفیت مس در استان نتیجه بخش باشد چرا که زیر ساختها تقریبا آماده شده و این اقدام قطعا در کسب و کار مردم استان تاثیر مثبت خواهد داشت.

مدیرکل اطلاعات استان یادآور شد: در کل معادن مشکلات عدیده ای در استان ایجاد کرده اند و یکی از مهمترین مسائل استان معادن است که چرا به طور درست از ظرفیت معادن استفاده نمی شود.

وی گفت: مدیریت استان به دنبال سیاستگذاری دقیق و جامع براساس وضعیت و ظرفیت های معادن استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    درود بر شرفتان

  • ناشناس

    درود

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه