English

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت با نظام مالیاتی هوشمند به درآمد خوبی می‌رسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت هوشمند شدن نظام مالیاتی دولت به درآمد بسیار خوبی خواهد رسید.

دولت با نظام مالیاتی هوشمند به درآمد خوبی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، چهاردهمین نشست کارگروه های تخصصی تدوین برنامه دولت سیزدهم موسوم به دولت مردمی و تحول گرا با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران و سید جلال دهقانی فیروزآبادی استاد و نظریه پرداز حوزه بین الملل به همت جامعه اسلامی مدیران برگزار شد.

در این نشست سید مرتضی نبوی با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) هدفی جز تحقق عبارت «لا اله الا الله» نداشت و در پی آن اعتقاد به معاد، امامت و عدالت قرار داشت. امام نیز طاغوت های موجود را شناسایی کردند و تلاش کردند که همچون فریضه حج در جمرات، آنها را رجم کنند. سه شیطان مورد نظر امام رژیم پهلوی در داخل کشور، رژیم صهیونیستی در منطقه و شیطان بزرگ آمریکا طاغوت جهانی بود. امام خمینی(ره) با قیام خودشان مردم را دعوتکردند تا با این سه طاغوت مبارزه کنند. ایشان معتقد بودند که هرکس به صورت فردی یا اجتماعی مسئولیت دارد که فقط برای خدا قیام کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیام توحیدی حضرت امام این بود که باید به طاغوت کفر ورزید و به خدا ایمان آورد تا در کنف هدایت خدا قرار بگیریم. امام در عصر خود تمام طاغوت ها را نفی و اعلام «نه شرقی نه غربی» کردند. در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد اسلام بتواند منشاء یک انقلاب جهانی شود. برخی این دلیل را ذکر می کردند که انقلاب یک پدیده جدید است و دین که پدیده ای قدیمی است نمی تواند منشا انقلاب شود. یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که تصمیم گیری به داخل کشور منتقل شد و مردم با رای خود در این زمینه نقش آفرینی کردند. دستاوردهای انقلاب اسلامی محدود به جغرافیای ایران نیست و پیروزی های حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، پیروزی در مساله سوریه و نوار غزه از تبعات انقلاب اسلامی است.

نبوی خاطرنشان کرد: در موضوع همه گیری بیماری کرونا نیز کشور ما توانست نیازهای خود را تامین کند در حالی که خارجی ها کیت تشخیص کرونا را به کشور ما نمی دادند. عملکرد دانشمندان کشور در تولید واکسن کرونا در یکی از زیر مجموعه های نهاد رهبری نیز از جمله دستاوردهای برجسته کشور است که در برابر کرونای جهش یافته نیز موثر واقع شده است. در طرف دیگر ما برای کشورهای منطقه الگوسازی انجام دادیم و مقاومت مردم یمن و ضربه زدن به مواضع مهم دشمن خود از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در رابطه با انقلاب اسلامی آسیب شناسی صورت دهیم باید عرض کنیم که تهدیدات از جنس فرهنگ برای انقلاب وجود دارد که باید شناسایی شود. توسعه شبکه های مجازی متاسفانه جوانان را در معرض آسیب قرار داده است. تحریف شخصیت و مسخ شدگی جوانان در فضای مجازی در حال وقوع است و ما در این زمینه دچار کوتاهی هستیم و هنوز شبکه اینترنت ملی در کشور ایجاد نشده است. در حوزه اقتصاد نیز پیشرفت ها کافی نبوده و متاسفانه قوانین و نظام حقوقی کشور باید متحول شود همچنین ساختار بودجه کشور و نظام ارزی معیوب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به میزان بالای فرار مالیاتی افزود: در صورت هوشمند شدن نظام مالیاتی دولت به درآمد بسیار خوبی خواهد رسید و توزیع عادلانه ثروت در کشور شکل می‌گیرد. اکنون این نظام ممیز محور است و متاسفانه مشکلات فراوانی در این زمینه وجود دارد. همچنین نظام اداری در کشور باید توسط دولت الکترونیک یکپارچه شفاف شود.

در ادامه محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایدئولوژی اسلام، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و همبستگی مردم بود. پس از انقلاب نیز هر پیروزی حاصل شده، تاثیر این سه عامل را شاهد بودیم. در رابطه با استقلال کشور در مقطع انقلاب اسلامی تمام کشورهای جهان تحت سلطه دو بلوک شرق و غرب بودند. جنگ جهانی اول به علت اختلافات سرزمینی بود و جنگ جهانی دوم به علت اختلاف در زمینه به دست آوردن بازار مصرف بود که در نهایت به تشکیل سازمان ملل متحد انجامید و شاهد پدید امدن حق وتو در مدیریت جهان شدیم. بعد از فروپاشی بلوک شرق بحث جهانی سازی و تک قطبی شدن جهان به رهبری آمریکا مطرح شد. تنها کشوری که تک قطبی شدن جهان را به چالش کشید انقلاب اسلامی بود.

وزیر اسبق تعاون گفت: در عرصه سیاسی داخلی مردم سالاری دینی شکل گرفت و به طور متوسط یک انتخابات در هر سال برگزار شده است. در عرصه اجتماعی شاهد اعتماد به رهبری و نظام هستیم. تولید علم و دانش فنی و تعمیق ساخت داخل صورت گرفت. در طول سالیان پس از انقلاب آمریکا سال به سال تحریم ها را افزایش داد  اما با مقاومت مردم و خوداتکایی ملت مواجه شد. ساخت پالایشگاه ها با استفاده از ظرفیت های داخلی، ساخت سدهای بزرگ، توسعه راه ها و توسعه صنعت لوازم خانگی از جمله نتایج انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی شاهد پیشرفت کشور هستیم و در تولید غلات مقام ۲۲، در تولید گندم رتبه ۱۵، در تامین برنج رتبه ۲۱، در داشتن ماشین آلات کشاورزی رتبه ۲۱، در رابطه با محصولات کشاورزی مقام ۲۰ و در رابطه با محصولات دامی مقام ۱۸ را بدست آورده ایم. از لحاظ تولید انرژی در تولید بنزین مقام ۱۴ را در دنیا کسب کردیم و در زمینه تولید برق مقام هفدهم. در زمینه صادرات برق مقام ۲۲، در صنایع معدنی شاهد جهش تولید فولاد هستیم در واقع ۱۸ برابر متوسط جهانی فولاد تولید می کنیم. در زمینه تولید سیمان مقام ۱۱ دنیا را داریم و رتبه اول صادرات سیمان را داریم. در زمینه تولید خودرو نیز مقم ۱۶ را به دست آورده ایم. در مجموع از لحاظ اقتصاد رتبه ۱۸ جهان را داریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران افزود: در زمینه های علمی رتبه اول را در منطقه داریم و در ارجاع مقالات مقام ۱۷ را داریم. از طرفی می توان گفت بالاترین دستاورد انقلاب اسلامی توسعه انسانی بوده است. ۲۳ دانشگاه ایران در بین ۹۳۸ دانشگاه برتر جهان هستند و از لحاظ شاخص شتاب رشد علمی در جایگاه اول دنیا قرار داریم. در زمینه کشف سلول های بنیادی امروز جایگاه ایران رتبه دوم است. در دانش هسته ای جزء ۹ کشور جهان هستیم و در غنی سازی جزء ۱۳ کشور برتر جهان هستیم. پیوستن به باشگاه کشورهای فضایی جهان نیز دستاورد دیگر کشور است. همچنین در حال حاضر دستاوردهای نظامی کشور به ۳۰ کشور جهان صادر می شود. امیدواریم که این دستاوردهای کشور در انتخابات سال آینده با انتخاب یک دولت انقلابی و کارآمد متجلی تر گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی