English

با حضور رئیس جمهور؛

آیین بهره برداری از پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس آغاز شد

آیین بهره برداری از پالایشگاه بزرگ گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری آغاز شد.

آیین بهره برداری از پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس  آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، در چهل و دومین هفته از افتتاح طرح های ملی؛​ پالایشگاه بزرگ گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.

این پالایشگاه یکی از بزرگترین پالایشگاه گازی منطقه و از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ ایران است که در اوج تحریم ها به دست متخصصان داخلی ساخته شده و وظیفه اصلی آن جمع‌آوری گازهای همراه با نفت (گازی های فلر) و تبدیل آن به خوراک مجتمع های پتروشیمی است.

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و در کمتر از ۳۶ ماه با اتکاء به توان داخلی راه اندازی شده است.

این پالایشگاه در شهرستان بهبهان استان خوزستان واقع شده است و حدود ۱۱ هزار ت‌‌ن گاز متان برای مصارف خانگی در زمان اوج مصرف هموطنان تولید و به شبکه گاز کشور تزریق می کند.

تولید روزانه ۱۴۰۰ تن اتان، ۲۰۰۰ تن ال‌پی‌جی و ۱۳۰۰ تن محصول پنتان از دیگر محصولات این پالایشگاه است.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان سومین ابرپروژه جهان انتخاب شد و رکورددار، کار بدون حادثه فوت در تاریخ صنعت نفت کشور است.

با بهره‌برداری از این پالایشگاه سالانه (در صورت تامین صددرصدی خوراک) بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل کشور می‌شود.

همچنین قرار است در این مراسم؛ گزارشی از روند اجرایی فاز 2 طرح جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد و 190 میلیون دلار ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه