English

اوحدی در وزارت دفاع:

اقتدار معنوی باید در تمامی مردم به ویژه مسئولین کشور به عنوان نقطه اتکا باشد

رئیس بنیاد شهید گفت: اقتدار معنوی باید در تمامی مردم به ویژه مسئولین کشور به عنوان نقطه اتکا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود باشد.

اقتدار معنوی باید در تمامی مردم به ویژه مسئولین کشور به عنوان نقطه اتکا باشد

به گزارش خبرگزاری موج، سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید در یکصد و هشتاد و سومین نشست مشاوران ایثارگر وزرا که در محل ستاد وزارت دفاع و با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد با درود به ارواح طیبه شهدا به ویژه شهید راه علم، دانشمند شهید، فخری ‌زاده گفت: یکی از دغدغه‌ های مهمی که در طول تاریخ همواره ذهن انسان را درگیر کرده، وجه تمایز انسان با دیگر پدیده‌های خلقت است.

اوحدی با بیان اینکه فلاسفه، عرفا و دانشمندان زیادی بر سر این موضوع بحث کرده‌اند گفت: راه دستیابی انسان به بالاترین درجه‌ی کمال به عنوان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی بر روی زمین درک وجودی او به عنوان بالاترین پدیده‌ی خلقت بوده است.

وی ادامه داد: اگرچه ایمان به عنوان اولین شاخصه قرار گیری در بستر کمال برای انسان بسیار ارزشمند است اما صرف داشتن عقل، دانش و ایمان انسان در مسیر الهی قرار نمی‌گیرد.

اوحدی با بیان اینکه اصحاب پیامبر از ایشان در مورد ویژگی‌های انسان شایسته سوال کرده‌اند چه کسی نزد خداوند محبوب تر است؟ گفت: پیامبرعظیم الشأن اسلام شایسته‌ترین مردم را انسان‌های عنوان کرده‌اند که در خدمت بندگان خدا باشد و آنکه نفعش به انسان‌ها بیش‌تر برسد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با نقل حدیثی از امام حسن عسکری (ع) در خصوص خدمت به خلق گفت: این امام همام دو خصلت ایمان به خداوند و خدمت به برادران همنوع را جزو خصایص انسان‌های برجسته بر می‌شمارند.

وی با تشریح جایگاه ایثارگری گفت: این جایگاه، جایگاه بزرگی است و اگر مقام معظم رهبری فرموده‌اند خدمت در بنیاد شهید افضل خدمات است منظورشان اعتبار و شأن و جایگاهی است که خون و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان به این مجموعه بخشیده است.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه شهدا در نزد خدای متعال زنده هستند و روزی می‌خورند گفت: تمام خدماتی که ما به خانواده شهدا و ایثارگران تقدیم می‌کنیم به اندازه قطره‌ی خون شهیدان نیست.

وی با بیان اینکه رسالت سنگینی در برابر شهدا و خانواده صبور این عزیزان بر عهده ما است گفت: روح شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ماست و این جلسات بستری برای بشارت شهدا است.

اوحدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در کنار اقتدار اقتصادی، امنیتی، نظامی و دفاعی تأکید ویژه ای بر اقتدار معنوی دارند گفت: در واقع تمام اقتدارهایی که در کشور به وقوع می‌پیوندد در راستا و در عرض اقتدار معنوی معنا پیدا می‌کند و این اقتدار مؤلفه اساسی و پیش زمینه هر اقتداری در کشور است.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بستر رسیدن به تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری و تحقق گام دوم انقلاب فرهنگ شهادت است گفت: اگر اقتدار معنوی در انسان نباشد، راه پیشرفت به روی وی بسته می‌شود. اقتدار معنوی باید در تمامی مردم به ویژه مسئولین کشور به عنوان نقطه اتکا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از موضوعات و مطالبات از بنیاد شهید را شرایط و روندهای رسیدگی احراز شهادت عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم با تمرکز زدایی و استقرار تیم‌های متخصص در ۴ استان کشور شرایط احراز شهادت را با سرعت بیشتری به انجام رسانیم تا حقی از کسی تضییع نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه