English

حاجی دلیگانی در صحن مجلس:

هر گونه معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد باید حذف شود

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: هر گونه معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد باید حذف شود و کلیه فعالیت های زنجیره تولید فولاد باید در سامانه شفاف باشد.

هر گونه معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد باید حذف شود

 به گزارش خبرگزاری موج، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بازار فولاد گفت: سنگ آهن بخشی از معادن و ثروت عمومی است اما زنجیره فولاد در کشور ما دچار تعارض و تضاد جدی است.

وی بیان کرد: از یک سو عده‌ای خواستار رهاسازی محصول تولیدی و از سوی دیگر خواستار رانت و دریافت یارانه برای نهاده های تولیدی همچون مواد معدنی و انرژی هستند که این خواسته به ضرر عموم شهروندان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که اقتصاد بین الملل را به رخ سیاستگذاران می‌کشند و خواستار فروش محصولات خود در بازارهای جهانی به نرخ های بین المللی هستند، باید مواد اولیه و معدنی و نیروی کار خود را هم آزاد و به نرخ های بین المللی پرداخت کنند.

حاجی دلیگانی افزود: زمانی که یک واحد تولیدی فولاد گزارش می دهد که دریک سال، چندین هزار میلیارد سود داشته است، همه آن به دلیل هنر هیات مدیره نیست بلکه حاصل از جیب خارج شدن فقرا است و از جیب فقرا به جیب برخی افراد رفته است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یک ماه پیش یک آهن فروش به بنده گفت که طی ۴ ماه، ۲۰ میلیارد سود کرده است و این مساله نشان می دهد ایجاد انحصار در خرید هر محصولی از جمله فولاد در بورس باعث ایجاد فساد و رانت است و باید بورس را مردمی کنیم و به این مساله توجه شود که قیمت دستوری معنایی ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت حامل های انرژی مورد مصرف اعم از گاز، برق و سوخت باید به قیمت فوب خلیج فارس داده شود.

وی تاکید کرد: هر گونه معافیت مالیاتی در زنجیره فولاد باید حذف شود و کلیه فعالیت های زنجیره تولید فولاد باید در سامانه شفاف باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی