English

یوسفی در صحن مجلس:

منابع مالی خُرد مردم در بازار بورس باید به سمت تولید ملی سوق داده شود

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: منابع مالی خُرد مردم در بازار بورس باید به سمت تولید ملی سوق داده شود تا منابع مردم از دست نرود چرا که برخی افراد حتی منزل خود را هم فروختند و سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کردند.

منابع مالی خُرد مردم در بازار بورس باید به سمت تولید ملی سوق داده شود

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد در زمینه مدیریت این بازار، گفت: شفافیت سازمان بورس و اوراق بهادار اهمیت زیادی دارد و باید این مساله محقق شود.

وی بیان کرد: باید به عموم مردم برای ورود به بازار بورس آموزش داده می شد نه اینکه صرفا تبلیغ شود تا مردم سرمایه های خود را وارد بورس کنند اما هیچ آموزشی به آنها داده نشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شرکت های خصولتی که  منتسب به برخی نهادهای عمومی هستند به عنوان عرضه اولیه وارد بازار بورس شدند که گام خوبی بود.

یوسفی افزود: متاسفانه در فضای مجازی پیرامون بازار بورس شفافیت خوبی وجود نداشت و برخی کانال ها بازار بورس را هدایت می کردند و هیچ نظارتی هم بر این کانال ها صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: منابع مالی خُرد مردم در بازار بورس باید به سمت تولید ملی سوق داده شود تا منابع مردم از دست نرود چرا که برخی افراد حتی منزل خود را هم فروختند و سرمایه خود را وارد بازار سرمایه کردند.

دلخوش: بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح خود خارج شد 

در ادامه جلسه، سیدکاظم دلخوش گفت: بازار سرمایه در کشور ما قدمت کمی دارد و سوال ما این است که چرا بیش از حد پول وارد بازار بورس شد و دستگاه های اجرایی نباید در این زمینه تعجیل می کردند.

وی بیان کرد: گزارش کمیسیون اقتصادی فقط مستند به بازار سرمایه است در حالی که بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن هم وضعیت خوبی ندارند و باید آن بازارها نیز بررسی شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت از فرصت های بازار سرمایه به خوبی استفاده نکرده است و همچنین بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح خود خارج شد و تحلیل های اقتصادی خوبی ارائه نشد.

دلخوش بیان کرد: در سهام عدالت هم مشکلات زیادی وجود دارد که دقیق بررسی و رسیدگی نشده است و کمیسیون اقتصادی باید مشکلات سایر بازارها را هم مورد بررسی قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی