English

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی شمال غرب کشور

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نزاجا در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد.

رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی پیرانشهر در مناطق مرزی شمال غرب کشور برگزار شد گفتنی است این رزمایش به صورت تک شبانه و روزانه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی رزمی و ارتقای تحرک در منطقه عمومی شمال غرب با موفقیت برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در این رزمایش که با محوریت تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، یگان‌های حاضر در رزمایش با ساختار جدید نیروی زمینی که تیپ های پیاده مکانیزه به تیپ های متحرک هجومی تغییر ماهیت داده اند، برای دومین بار در این منطقه توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

در این رزمایش تخصصیِ تاکتیکی که مرحله اول آن به صورت شبانه برگزار شد، یگان‌های پیاده، مهندسی، پهپاد و گروه ۱۱ توپخانه در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده طی دو مرحله شبانه و روزانه تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی را پشتیبانی کردند.

در تک روزانه نیز تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی با اجرای طرح‌های رزمی به اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش دست یافت.

حفظ و ارتقای تحرک، واکنش سریع به تهدیدات و بالا بردن آمادگی رزمی و توان دفاعی از جمله اهداف رزمایش عاشقان ولایت 99 بود که تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در این رزمایش اهداف مورد نظر را محقق ساخت.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: نیروی زمینی مبتنی بر اوامر مطاع فرمانده معظم کل قوا، تحولات عمیقی را در ساختار یگان‌های خود به وجود آورده، به این معنا که تبدیل به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری رزمایش عاشقان ولایت ۹۹ در منطقه شمال غرب کشور را بهانه خوبی قرار دادیم تا بتوانیم با توجه به شاخصه‌هایی که در نظر گرفته‌ایم ارزیابی جدیدی از توان و آمادگی رزمی نیروی زمینی مبتنی بر این ساختار جدید به عمل آوریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: الحمدلله نیروی زمینی با همان روحیه آفندی و با همان روحیه هجومی که دارد رزمایش عاشقان ولایت 99 را بصورت کاملاً هدفمند انجام داد.

وی افزود: در طول این رزمایش، مراحل بسیار اثرگذاری از جمله عملیات شبانه و تعاقب با موفقیت انجام شد تا براساس طرح های مورد نظر برای نیروهای عمل کننده، در صحنه رزم واقعی بتوانیم دشمن را با تاکتیک های جدید به ورطه شکست بکشانیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش با توجه به اینکه نهضت روی پای خود ایستادن را در ابعاد مختلف نهادینه کرده است به فضل خداوند آمادگی دارد که طومار هر متجاوزی را در کسری از زمان به خواست خداوند و اراده الهی در هم بپیچد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه