English

قناد باشی در گفتگو با خبرگزاری موج:

سخنان ملک سلمان در مجمع عمومی همسو با سیاست های کاخ سفید است/ حمله ایران به آرامکوی صحت ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا به سخنرانی پادشاه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

سخنان ملک سلمان در مجمع عمومی همسو با سیاست های کاخ سفید است/ حمله ایران به آرامکوی صحت ندارد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل  غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به صحبت های « سلمان بن عبدالعزیز »، پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: آنچه که از زبان پادشاه عربستان در نطق سازمان ملل صادر شد در واقع تکرار همه سخنان نادرست و مخدوشی است که بارها در زمان پادشاهی او به گوش رسیده است.

وی با اشاره به اتهام حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی(آرامکوی) توسط ایران، ادامه داد: هیچکدام از این اتهامات صحیح نیستند اما اصرار بر این مسئله بسیار موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بیشتر این سخنان از زبان نتانیاهو و یا ترامپ خارج شده است.

وی تصریح کرد: این ادعای ملک سلمان که  ایران سپتامبر 2019 به تأسیسات نفتی عربستان حمله کرد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه می‌دهد، بیش از همه تایید کننده پذیرش شکست ریاض در جنگ علیه یمن است. 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: سخنان پادشاه عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار همسو با سیاست های کاخ سفید است.

وی با بیان اینکه ملک سلمان در این سخنرانی ثابت کرد آنچه که ترامپ می گوید صحت دارد،  تصریح کرد:  همه این سخنرانی ها نشان می دهد که عربستان نه تنها در عرصه نفتی و اقتصادی گاو شیرده است بلکه در عرصه سیاسی هم به آمریکا و اسراییل کمک می کنند و در راستای منافع آنها قدم بر میدارد.

قناد باشی با بیان اینکه سیاست خارجی یک کشور باید مبتنی بر منافع ملی  و خواسته های عمومی یک ملت باشد، اظهار کرد:  متاسفانه عربستان در عرصه سیاست خارجی، مواضعش را از خارج دریافت می کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پادشاه سعودی در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط اشاره نکرد و صرفاً به این بسنده کرد که عربستان سعودی از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد گفت‌وگو فلسطینی و اسرائیلی به منظور دست‌یابی به راه حل عادلانه و فراگیر در فلسطین اشغالی حمایت می‌کند، افزود: سخنان ملک سلمان مبتنی بر خواست تل آویو است چرا که  اگر  بر اساس منافع ملی خود صحبت می کرد قطعا باید علیه عادی سازی روابط سخن می گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه