English

روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید؛

همه ما امسال در یک آزمون بزرگ قرار گرفتیم/ اولویت در امر آموزش با سلامت دانش‌آموزان است

رئیس جمهور گفت: مقامات مسئول آموزش و پرورش، مدیران مدارس و همه ما امسال در یک آزمون بزرگ قرار گرفتیم تا وظیفه‌مان را دقیق‌تر و سخت‌تر از سال های قبل به انجام برسانیم.

همه ما امسال در یک آزمون بزرگ قرار گرفتیم/ اولویت در امر آموزش با سلامت دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره به اینکه بعد از ۷ ماه تعطیلی مدارس سراسر کشور بازگشایی می‌شوند، بیان کرد: آغاز سال تحصیلی امسال رنگ و بوی دیگری خواهد داشت و با مسئولیت سخت‌تر و سنگین‌تری بار آموزش دانش آموزان سراسر کشور را بر دوش می‌گیریم.

او ادامه داد: مقامات مسئول آموزش و پرورش، مدیران مدارس و همه ما امسال در یک آزمون بزرگ قرار گرفتیم تا وظیفه‌مان را دقیق‌تر و سخت‌تر از سال های قبل به انجام برسانیم.

* همیشه دغدغه سلامت در آموزش و پرورش وجود داشته است

روحانی افزود: برای ما بسیار مهم است در کنار حیات جامعه و سلامت مردم روند علم، دانش و آموزش در کشور جریان داشته باشد، همانطور که در ماه های گذشته ثابت کردیم دو گانگی نان و جان مناسب نیست، امروز هم به مدد همه خانواده ها، دانش آموزان و معلمان ثابت می کنیم دوگانگی سلامت و آموزش، دو گانگی خانه و مدرسه نادرست است.

رئیس جمهور بیان کرد: در سال های گذشته یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان بوده است. قبل از آن که فردی به مدرسه بیاید غربالگری انجام می گرفت که به معنای اهمیت سلامت دانش آموزان بود.

او با اشاره به اینکه همیشه دغدغه سلامت در آموزش و پرورش وجود داشته است، اظهار کرد: امسال این دقت‌ها بیشتر خواهد بود و سلامت دانش آموزان به دلیل حضور یک دشمن طبیعی به نام کرونا باید مورد توجه بیشتری باشد.

روحانی تاکید کرد: امروز آموزش علم و دانش آغاز می‌شود تا بگوییم که آموزش در کشور ما در سخت‌ترین شرایط تعطیل نیست، ما در ۸ سال جنگ تحمیلی آموزش را تعطیل نکردیم، در روز‌های سخت بمباران در شهر‌ها آموزش را تعطیل نکردیم و دانش آموزان علی رغم سختی‌ها آموزش را در مدارس آموختند.

رئیس جمهور ادامه داد: امسال ضمن تبریک سال تحصیلی به همه دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان به معلمان یادآوری می‌کنم که امسال رسالت سنگین تری بر دوش شما عزیزان وجود دارد.

او تاکید کرد: هر کس که معتقد است آموزش باید تعطیل شود معنی حرفش آن است که پیشرفت، رشد و تعالی نوجوانان و جوانان باید تعطیل شود، فراگیری در شرایط مختلف توقف ناپذیر است، اما در سال جدید معلمان علاوه‌بر رسالت همه ساله وظایف جدیدی هم بر دوش دارند. اولین وظیفه مقابله با ویروس کروناست، در مدرسه مدیر و معلم سنگین‌ترین بار را بر دوش دارند. البته همه دانش آموزان و خانواده هایشان کمک خواهند کرد.

روحانی افزود: مهارت آموزی دانش آموزان یکی از وظایف مهم معلمان است، قبل از آنکه هر درسی در کلاس آغاز شود ستاد ملی مقابله با کرونا و همه ما می‌خواهیم هر کلاسی با توجه بر دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شود.

او با اشاره به اینکه از ۳۵ دقیقه کلاس ۵ دقیقه به اولویت سلامت اختصاص یابد، گفت: مسئله بعدی که بار سنگینی بر دوش معلمان است، مسئله رفع اضطراب است، ایجاد نگرانی در میان خانواده‌ها و ذهن دانش‌آموز مانع آن می‌شود که بتواند با قدرت، آرامش و دقت کلاس درس را پیگیری کند. از همه معلمان خواهش می‌کنم به دانش آموز سکوت و آرامش بدهید تا اضطرابی در دل نداشته باشند، اگر بهداشت و نظافت، ضدعفونی، رعایت فاصله و استفاده از ماسک مدنظر باشد، می‌تواند ما را از بیماری مصون بدارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آموزش امسال با سال‌های دیگر متفاوت است، تاکید کرد: سومین وظیفه معلمان در سال جدید کوتاه کردن و خلاصه کردن آموزش با بهترین و شیواترین بیان در کمترین زمان است.

* امسال ممکن است کلاس‌ها یک روز در میان باشد که باید امکان دسترسی به فضای مجازی باش

روحانی گفت: امسال ممکن است کلاس‌ها یک روز در میان باشد که باید امکان دسترسی به فضای مجازی باشد، باید همه دانش آموزان حضور داشته باشند حال فیزیکی یا مجازی، بنابراین کلاس به طور کامل برگزار می‌شود، برخی در مدرسه و برخی در فضای مجازی یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی.

او با تاکید بر اینکه اولویت در امر آموزش با سلامت دانش‌آموزان است، تصریح کرد: اگر شبهه‌ای در سلامت دانش‌آموزی است حتماً او را به خانه بفرستید و اگر که خانواده‌ای مبتلا به کرونا شده است، حق ندارد فرزند عزیزش را به مدرسه بفرستد، بلکه از طریق مجازی باید آموزش را تا پایان قرنطینه ادامه دهد.

* سال تحصیلی جدید با تمام سال‌های تحصیلی یک قرن اخیر متفاوت است

روحانی بیان کرد: سال تحصیلی جدید با تمام سال‌های تحصیلی یک قرن اخیر متفاوت است، نیمی از سال تحصیلی جدید در سال ۱۴۰۰ است که آخرین سال قرن محسوب می‌شود، بنابراین در سال جدید با دقت، فداکاری و نظم و انضباط بیشتر پیش می‌رویم. امسال سال انضباط دقیق دانش آموزان است چیزی شبیه پادگان آموزشی نیرو‌های مسلح، همیشه در مدرسه و کلاس انضباط یک اصل مهم است. پس امسال سال نظم و انضباط دقیق برای دانش آموزان ماست که می‌تواند برای زندگی و ادامه رشد جامعه موثر باشد.

او  ادامه داد: نحوه کمک شما به هم‌کلاسی‌ها، دوستان و اعضای خانواده‌هایتان به عنوان سؤال مهر امسال ماست که امیدوارم بهترین پاسخ‌ها را از دانش‌آموزان دریافت کنیم.

رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم آنچنان معلمان، مدیران و خانواده‌ها در سلامت فرزندانمان کوشا باشند که هیچ مشکلی در ماه‌ها و هفته‌های آینده نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه