English

روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت دفاع:

برایمان اهمیت دارد که در ساخت یک جنگنده به خودکفایی رسیدیم

رییس جمهور گفت: برای ما اهمیت دارد که وزارت دفاع بخشی از تحقیقات برای فناوری‌های علمی تولید و ساخت پهپاد را بر عهده دارد.

برایمان اهمیت دارد که در ساخت یک جنگنده به خودکفایی رسیدیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به گزارش یکی از مسئولان وزارت دفاع درباره تولیدات پهپادی در کشور گفت: با توجه به اهمیتی که پهپاد در تحرکات نظامی و شناسایی‌ها برعهده دارد، شاید این وسیله، مطمئن‌ترین و ارزانترین وسیله در این زمینه است که هم به شناسایی نظامی کمک می‌کند و هم برای بمباران می‌توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: برای ما اهمیت دارد که وزارت دفاع بخشی از تحقیقات برای فناوری‌های علمی تولید و ساخت پهپاد را بر عهده دارد و امیدواریم در کنار پیشرفت‌های امروز در این زمینه، قدم‌های بعدی را نیز برداریم و پهپادی که هم رادارگریز باشد و هم کاشف را داشته باشیم. یعنی پهپادی که هم برای ما کشف کند و هم شناسایی و کشف نشود.

روحانی همچنین در واکنش به گزارشی درباره راه‌اندازی خط تولید موتور توربوجت اوج، تاکید کرد: از تلاش‌های فراوانی که برای ساخت موتورهای هواپیمایی صورت گرفته ممنونم و برای ما بسیار اهمیت دارد که خودمان در ساخت یک جنگنده به طور کامل به خودکفایی رسیدیم و همه را روی پای خودمان انجام می‌دهیم.

رییس جمهوری همچنین در آغاز سخنان خود در این مراسم با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: خوشحالم که امسال توفیق یافتم در ایام پایانی مرداد که روز صنعت دفاعی نیروهای مسلح است دستاوردهایی را ملت ایران مشاهده کنند و شاهد پیشرفت دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی ما باشند. برای ما مهم است که در طول ۵- ۶ سال اخیر از جایگاه ۲۶ به جایگاه ۱۴ در صنعت دفاعی جهان ارتقاء پیدا کنیم.

وی یادآور شد: ما در زمینه سلاحهای راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی عمل می‌کنیم و همگام با دنیا پیش می‌رویم. اینکه چگونه دشمن را ببینیم و رصد کنیم برای ما مهم است که تولیدات دفاعی و پهپادی و راداری ما به همین دید کمک می‌کند.

روحانی با اشاره به پیشرفت در قدرت مقابله و دفاع در صنایع دفاعی اظهار کرد: هم موشک باور و هم سامانه ۱۵ خرداد که با آن پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس زدیم، نشان می‌دهد که صنایع دفاعی ما برای قدرت کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهد و مهم است که این تجهیزات دفاعی ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد و بتوان به سادگی آن را لانچ و پرتاب کرد که تلاش‌های خوبی در آن انجام شده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه جایگاه موشک بالستیک در دنیا پایین تر می‌آید و موشک کروز اهمیت بیشتری می‌یابد، گفت: من چند سال است که به امیر حاتمی گفته‌ام که در تولید موشک تمام توان خود را روی موشک‌های کروز و انواع مختلف آن بگذاریم که هم می‌تواند دقیقتر هدف را بزند، هم استتار کند و هم بهتر عمل کند.

وی با اشاره به افزایش بُرد موشک‌های کروز دریایی در طول سالهای اخیر اظهار کرد: این برای ما مهم است که در فاصله زمانی کمتر از دو سال توانستیم بُرد یک موشک مهم دریایی خود را به بیش از سه برابر برسانیم. در زمینه پدافند هم برای ما مهم است که آسمان ما آسمان امنی باشد و راداری داشته باشیم که چیزی از دید آن رادار مخفی نماند.

روحانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید، تحقیق، تلاش و آماده‌سازی می‌کند براساس استراتژی بازدارندگی و دفاعی است نه تهاجمی. ما نمی‌خواهیم به جایی حمله کنیم و آن را تصرف کنیم و این تجهیزات دفاعی خطری برای همسایگان‌مان و منطقه نیست و راهبرد ما راهبرد بازدارنده دفاعی است و برای حفظ مرزها و کشور ماست.

رییس جمهور در پایان تاکید کرد: این در شرایطی بوده که ما در منطقه‌ای هستیم که در طول این سال‌ها علاوه بر حمله به مرزهای خودمان در طول هشت سال دفاع مقدس، شاهد حمله به کویت، عراق، سوریه و افغانستان هم بودیم اما استراتژی ما در بازدارندگی و دفاع تغییری نکرده است و در طول همه این ۴۰ سال ما هیچگاه آغازگر هیچ جنگ یا حمله نظامی نبودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی