English

رحمانی فضلی:

مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت ایجاد می ‌کنیم

وزیر کشور گفت: گفت: مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت ایجاد می‌کنیم و اگر فقط به موضوع سلامت توجه کنیم نباید این بازگشایی انجام شود.

مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت ایجاد می ‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد:  باید مردم درباره بیماری و ابراز نگرانی دوستان وزارت بهداشت در رعایت نشدن پروتکل‌ های بهداشتی اطلاع داشته باشند، زیرا هر تصمیمی که در ستاد گرفته و اجرا می‌شود اولین رکن آن این است که بازفعالیت و بازگشایی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌ها باشد.

او با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق و برخی شهر‌ها و مشاغل و حوزه‌های فعالیت ما بیش از ۷۰ درصد کاهش مراعات داریم که برای مردم خطرناک است، گفت: مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت ایجاد می‌کنیم و اگر فقط به موضوع سلامت توجه کنیم نباید این بازگشایی انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: زندگی مردم باید جاری باشد و ما به دنبال پیدا کردن یک نقطه تعادلی هستیم و ستون این نقطه تعادلی، مردم هستند و رعایت پروتکل‌ها؛ در این جلسه تصمیم گرفتیم در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌ها؛ از همه ظرفیت‌های قانونی که ستاد مصوب کرده است با مواردی که رعایت نکنند، برخورد قانونی بشود و اگر پاساژی رعایت نکند ما آن را بعد از تذکر خواهیم بست.

او با اشاره به اینکه اگر فعالیتی، نهادی و مسجدی رعایت نکند اول تذکر و بعد حتماً محدودیت مجدد ایجاد می‌شود که باید رعایت کنند، گفت: شش استان شرایط خاص دارد و طبق گفته دوستان وزارت بهداشت علت روند افزایش مبتلایان بخاطر افزایش تست و غربالگری است که از نظر کارشناسان خوب است، زیرا وقتی شناسایی زود باشد امکان مراقبت درمان هم افزایش می‌یابد.

رحمانی فضلی افزود: مسئله بعدی بحث شمار بستری شدگان و فوتی هاست که با افزایش همراه است به طوری که روز‌های قبل حدود ۳۰ مورد داشتیم و الان به عدد ۶۵ تا ۷۰ رسیدیم که به دغدغه دوستان تبدیل شده است؛ البته در کنار افزایش مبتلایان و بستری‌ها هم تجربه، امکان و تجهیزات ما خیلی خوب شده و امکان مراقبت‌ها افزایش یافته است.

او گفت: قرار شد وزارت بهداشت دستورالعمل اجرایی همزیستی مسالمت آمیز بین کرونا و فعالیت هر بخش‌های دولتی عمومی و خصوصی را ابلاغ کند و هر حوزه نفوذ خودش را کاملا مدیریت کند.

وزیر کشور گفت: بحث دیگر جلسه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بود که مقرر شد نمایشگاه‌های تخصصی فقط با دعوت از افراد خاص بدون بازدید کننده عمومی بازگشایی شود. همچنین درباره تالارها، مجالس و ترحیم و قهوه خانه‌ها نیز مقرر شد با کاهش ظرفیت این بخش‌ها در شهر‌های سفید اجازه فعالیت داده شود و در شهر‌های زرد منتظر نتایج باشند و این اقدمات در شهر‌های قرمز هم ممنوع است و این طرح‌ها برای اجرا باید در ستاد مصوب شود.

او همچنین درباره زندان‌ها گفت: قرار شد با توجه به اینکه زندانی ها، زندان‌ها و استان‌ها دارای شرایط مختلفی هستند، قوه قضاییه بتواند تصمیمات خودش را انجام دهد و نظارت وزارت بهداشت هم اساس است که باید رعایت شود.

وزیر کشور همچنین در خصوص راهیان نور گفت: پیشنهاد‌هایی مطرح و مقرر شد در مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌ها مجوز داده شود، چون اطمینان داریم که سازمان مدیریت کننده راهیان نور یعنی بسیج، ناوگان مسافرتی و محل اقامت را زیر نظر دارد و با رعایت پروتکل‌ها در مناطق زرد و سفید انجام بشود.

او گفت: درباره توریسم خارجی هم با توجه به دغدغه‌های وزارت بهداشت و وزارت خارجه مقرر شد موضوع در آخر تیرماه مجدد مطرح شود و تاکید جلسه این بود که اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات لازم به ویژه از طرف صدا و سیما انجام شود و سازمان صدا و سیما با توجه به زحماتی که تا به حال کشیده است تلاش کند این روند را مدیریت کند و نباید حس شود که شرایط عادی شده است.

* باید هم زندگی، هم معیشت و هم درمان مردم دنبال شود

رحمانی فضلی گفت: باید هم زندگی، هم معیشت و هم درمان مردم دنبال شود و درباره طرح ترافیک هم قبلا تصمیم گیری شده است شهرداری ها، اتوبوسرانی، مترو و تاکسی‌ها مقرر شده است که رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند و بحث ترافیک هم در پایان هفته ارزیابی شود و اگر کوتاهی شده باشد باید کمک کنیم که امور مردم انجام شود.

او افزود: وقتی طرح ترافیک اجرا نمی‌شد، تراکم‌های بسیار شدیدی در نقاط مرکزی داشتیم که حتی باعث می‌شد در کار اتوبوسرانی مختل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه