English

پور ابراهیمی طی تذکری مطرح کرد:

فرار مالیاتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیاردی در اقتصاد ایران

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: ‌دولت باید بتواند بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌های خود را با شرایط مناسب عرضه کند.

فرار مالیاتی بین 60 تا 70 هزار میلیاردی در اقتصاد ایران

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدرضا  پورابراهیمی  نماینده مردم کرمان در مجلس امروز طی تذکری در جریان ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز اولویت اصلی کشور اصلاح ساختار اقتصادی است. 

وی افزود: در خصوص ساختار اقتصادی مأموریت وزارت اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از محورهای مهم حفظ ساختار که به محتوای بودجه کشور برمی‌گردد، مولدسازی دارایی‌های دولت است که در مأموریت‌های وزارت اقتصاد است. 

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت اقتصاد این است که برنامه مشخص خود را برای مولدسازی دارایی‌های دولت که عدد آن در حال حاضر با محاسبات و گزارش‌هایی که به مجلس ارائه شده بیش از 7000 هزار میلیارد تومان است که اگر معادل 10 درصد آن به مولدسازی اختصاص یابد ما شاهد این خواهیم بود که بخش عمده‌ای از منابع آن می‌تواند مشکلات دولت را در مرحله اول حل کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم‌گیری در خصوص نظام مالیاتی کشور گفت: چه در بحث معافیت‌های مالیاتی و چه در حوزه مسائل مربوط به پایه‌های جدید مالیاتی و فرارهای مالیاتی از وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی و به ویژه ریاست سازمان مالیاتی کشور این است که طرح جامع مالیاتی را اجرا کنند که گزارش‌هایی داریم که این طرح به صورت جامع اجرا نشده است و طبیعتا اجرای آن از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی بین 60 تا 70 هزار میلیارد در اقتصاد ایران است، گفت: با جلوگیری از نشت مالیاتی می‌توان جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی در اقتصاد ایران باشد اما چه کسی باید این کار را انجام بدهد؟

پورابراهیمی با اشاره به پایه‌های جدید مالیاتی گفت: ما سال گذشته در کمیسیون اقتصادی دهم مالیات بر عایدی و مالیات بر مجموع درآمد که مهمترین پایه‌هایی است که در دنیا وجود دارد را بررسی کردیم و انتظار هم داشتیم که وزارت اقتصاد نیز در این زمینه همراهی کند اما آنها به سمت موضوعاتی تحت عنوان مالیات بر فعالیت اختلال‌زا رفتند که انتهای آن به عنوان پیشنهاد دولت به مجلس چیزی ارائه نشد. ما الان به این مسئله ورود کرده‌ایم و انتظار داریم آقای دژپسند با همکاری خوب خودشان با کمیسیون تخصصی مجلس موضوعات مربوط به این بخش‌ها را در دستورکار قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: آقای دژپسند! الان عطشی که برای خرید سهام در اقتصاد کشور به وجود آمده هم دارای تهدیدات جدی و هم فرصت برای بازار سرمایه است. 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت‌های خرید سهام گفت: ‌دولت باید بتواند بخش عمده‌ای از سهام شرکت‌های خود را با شرایط مناسب عرضه کند. حداقل دو بخش اصلی شرکت‌های وابسته به بانکهای دولت، در بازار سرمایه سهام خود را عرضه کند. 

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما به دولت، عرضه سهام شرکت‌های دولتی باقی‌مانده و پروژه‌های جدید ودلت و واگذاری سهام شرکت‌های مربوط به بانک‌های دولتی می‌توانند بخشی از تقویت عرضه در نظام سرمایه باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه