English

ساجدی در گفتگو با موج عنوان کرد:

وزیر خارجه هلند به نمایندگی از اروپا در راه ایران برای حل مسائل برجامی

کارشناس سیاست خارجی گفت: هدف از سفر وزیر امور خارجه هلند به تهران را می توان به چگونگی ایفای نقش جدیدی که این کشور می تواند در زمینه برجام ایفا کند، اشاره کرد.

 وزیر خارجه هلند به نمایندگی از اروپا در راه ایران برای حل مسائل برجامی

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر وزیر خارجه هلند به ایران طی روزهای آتی، اظهار داشت: سفر وزیر خارجه هلند به ایران از دو منظر قابل بررسی و تحلیل است، ابتدا اینکه سفر آقای ظریف به کنفرانس مونیخ و ملاقات سه روزه او با مقامات را باید مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: مسئله بعدی اینکه سفر "استف بلوک" وزیر امور خارجه هلند به ایران می تواند یکبار به نمایندگی از اروپا برای بررسی برجام انجام شود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه برجام جنازه ای در حال از بین رفتن است اما شاید یک احیای کوچک می تواند به بازگشت آن کمکی کند، تصریح کرد: از نوع بیان مقامات اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان اینطور برداشت می شود که آنها موافق پایان برجام نیستند.

ساجدی با اشاره به اهداف سفر  "استف بلوک" گفت: هدف از سفر وزیر امور خارجه هلند به تهران را می توان به چگونگی ایفای نقش جدیدی که این کشور می تواند در زمینه برجام ایفا کند، اشاره کرد.

کارشناس مسائل سیاست خارجه در پایان خاطر نشان کرد: هلندی ها قبلا اعلام کرده بودند که در پاسخ به مذاکرات دوجانبه و چگونگی لغو تحریم ها می خواهند ایفای نقش کنند اما اینکه چقدر هلندی ها می توانند نقشی را در این راستا ایفا کنند باید منتظر پیشنهادهای آنها به مقامات تهران باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه