English

با حضور دریادار سیاری؛

همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در قشم آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی، امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قشم برگزار شد.

همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در قشم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آیین افتتاحیه بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی، امروز (چهارشنبه) به میزبانی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قشم برگزار شد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و جمعی از مسئولین انجمن مهندسی دریایی ایران حضور دارند.

این همایش با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور و توجه به آینده نگاری، آینده پژوهشی و مستند سازی در حوزه فعالیت های دریایی و سیاستگذاری و برنامه ریزی راهبردی در راستای سیاست های کلان نظام از ۱۱ دی به مدت سه روز در قشم برگزار می‌شود.

مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی، ارگان‌های دریایی و مراکز مرتبط، بررسی راه حل ها و روش های اجرایی با توجه به چالش ها و فرصت های موجود برای توسعه منطقه‌ای، دریاها و سواحل و جزایر کشور، جذب سهم بیشتر از بازارهای بین المللی صنایع دریایی برای کارخانه ها و صنایع مرتبط داخلی، تسریع در اجرای آیین نامه ها به ویژه قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی و رفع موانع، آشنایی هرچه بیشتر مسئولان و مردم با صنایع دریایی و مسائل آن، پیگیری راه‌های حداکثر استفاده از توان و ظرفیت صنایع داخلی، آشنایی با برنامه ها دیدگاه های مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور در خصوص صنایع دریایی، بررسی و نقد اقدامات و مسائل و مشکلات صنایع دریایی از منظر همه ارگان ها و مراکز مرتبط، ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی و صنایع وابسته، گسترش تعاملات بین المللی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی و انجام دیپلماسی علمی و فناوری، توجه به آینده نگاری و آینده پژوهی و مستندسازی در حوزه فعالیت‌های دریایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی در راستای سیاست‌های کلان نظام از دیگر محورهای برگزاری این همایش ۳ روزه است.

طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری های نوین دریایی، لجستیک و حمل و نقل دریایی و اقیانوس شناسی، شیلات و زیست فناوری دریا از محور های تخصصی این همایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه