English

قنبری در پیش خطبه های نماز جمعه؛

بازماندگان نهضت عاشورا با شجاعت و اقتدار دشمن را تحقیر کردند

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بازماندگان نهضت عاشورا از هیچ کدام از اهداف و آرمان‌های اصولی نهضت سیدالشهدا کوتاه نیامدند، دنبال فضای تنش زدایی نبودند و با شجاعت، شرافت، اقتدار و عظمت نه تنها تحقیر نشدند بلکه دشمن را تحقیر کردند.

بازماندگان نهضت عاشورا با شجاعت و اقتدار دشمن را تحقیر کردند

به گزارش خبرگزاری موج، حشمت الله قنبری عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران، گفت: در گذر زمین و زمان، اگر دل و قدم اهل ایمان با حسین بن علی هماهنگی و همراهی داشته باشد، گویی که در اردوگاه حسین بن علی در حال جهاد هستیم، مفهوم دومی که محققان و پژوهشگران حوزه دین و تاریخ در رابطه با آن تحقیق کردند، مراجعت حضرت زین العابدین و بازماندگان نهضت عاشورا چهل روز بعد از وقعه کربلا به همین سرزمینی بود که بزرگترین، بی نقص‌ترین و بزرگترین فاجعه هستی در ان رقم خورد.

او ادامه داد: آزادگان نهضت عاشورا در چهل روز بر حوادث و رخداد‌هایی مدیریت کردند که اثر اقدام و عمل آنها هم تراز با روز واقعه و روز عاشورا در تجدید حیات، انسانیت، شرافت و دین دارای اثر قطعی وضعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: وقتی شیوه رفتار اهل بیت سیدالشهدا را نگاه می‌کنید، یک سری انحصارات و ویژگی‌هایی دارد، اولین خصوصیت آنها این بوده که بدون هراس و در اوج شهامت عمل و اقدام را در تراز جهاد حسینی انجام دادند، ویژگی دومی که مدیریت بی نقص بازماندگان نهضت عاشورا به نمایش گذاشتند، بی اعتمادی به دشمن و اعتنا نکردن به وعده هایشان بود.

قنبری تصریح کرد: ویژگی سومی که تا قبل از اربعین سیدالشهدا ظهور و بروز پیدا کرد، این بود که بازماندگان نهضت عاشورا از هیچ کدام از اهداف و آرمان‌های اصولی نهضت سیدالشهدا کوتاه نیامدند، دنبال فضای تنش زدایی نبودند و با شجاعت، شرافت، اقتدار و عظمت نه تنها تحقیر نشدند بلکه دشمن را تحقیر کردند.

او تاکید کرد: آنها نه تنها اسیر نشدند، بلکه دشمن را به اسارت گرفتند و پرچم نهضت حسین بن علی را بر فراز مرکز اقتدار بنی امیه برافراشتند، همچنین چهارمین پیغام از نهضت بازماندگان عاشورا این بود که با صبر، متانت، ادب، اخلاق اسلامی و رفتار خردمندانه سیاسی موج طوفنده خودنگری دشمن را متلاشی کردند، رفتار آزادگان نهضت عاشورا إعجاب انگیز است.

پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: هرکدام از اینها به جای خودشان و اقتضای ماموریتشان، در نهایت قدرت اثربخش بودند و متناسب با شرایط لحظه به لحظه اقداماتشان به ظهور می‌رسید، همچنین دقیق و به اندازه اظهار نظر می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه