English

لاریجانی:

اجلاس بین المجالس فرصتی است که درباره معضلات منطقه‌ ای صحبت شود

رئیس مجلس گفت: اجلاس بین المجالس فرصتی است که با روسای پارلمان ها در زمینه قانون همچنین درباره معضلات منطقه ای، بین المللی و همکاری دو جانبه با کشور در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی صحبت شود.

اجلاس بین المجالس فرصتی است که درباره معضلات منطقه‌ ای صحبت شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک کشور به مقصد صربستان با حضور در جمع خبرنگاران، اهداف و برنامه های این سفر را تشریح کرد و گفت: این سفر که در خدمت همکاران عزیز هستیم شامل دو بخش می شود، یک بخش مربوط است به حضور در اجلاس بین المجالس که  در مجموعه مجالس دنیا حضور دارند و بخش دیگر مربوط به همکاری های دو پارلمان ایران و  صربستان  می شود.

وی با بیان اینکه در بخش اجلاس بین المجالس کنفرانسی که سالانه دوبار برگزار می شود، در دستور کار است، افزود: اجلاس بین المجالس جزء معدود اجلاس هایی است که مجالس دنیا دور هم جمع می شوند و درباره موضوعات مهم بین المللی تصمیم گیری می کنند، امسال موضوع اساسی در دستور کارشان است و آن نحوه تعهدات بین المللی و روش تبعیت از قوانین بین المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تبعیت از قوانین بین المللی از موضوعات گمشده  امروز است،تاکید کرد: به ویژه در این چندسال اخیر عملا قوانین و تعهدات بین المللی زیرپا گذاشته می شود، از این رو فکر می کنم این موضوع از مسائل اساسی دنیای امروز است تا قوانین و تعهدات بین المللی محترم شمرده شود.

لاریجانی گفت: در این سفر در خدمت همکاران هستیم تا در بخش هایی چون امور زنان، جوانان، موضوعات مهم و گوناگون دنیا شرکت و بحث کنند.

وی با اشاره به همکاری های دو جانبه بین ایران و صربستان،گفت: روابط دوستانه همیشه مدنظر کشور ما بود. این کشور از گذشته با ما روابط نزدیک داشت، بعد از تحولاتی که در بالکان صورت گرفت، صربستان روابط خود را با ما حفظ کرد و در مجامع بین المللی مشارکت نزدیکی با هم داشتیم؛ از مدت ها پیش بحث بود مذاکرات همکاری دو کشور و توسعه همکاری اقتصادی ساماندهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعتا حضور در این کنفرانس مجالی است که با روسای کشورهای مختلف گفتگو هایی داشته باشیم، در شرایط فعلی که بهم ریختگی در روابط بین المللی را آمریکایی ها باعث شدند، گفتگو با مسئولین کشورهای مختلف هم از جهت روشنگری و هم همکاری های دو جانبه موضعیت دارد، این اجلاس فرصتی است که با روسای پارلمان ها در زمینه قانون همچنین در باره معضلات منطقه ای، بین المللی و همکاری دو جانبه با کشور در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی صحبت شود.

لاریجانی گفت: تقریبا ملاقات با بسیاری از مسئولان پارلمان های کشورهایی که با ما می توانند همکاری دوجانبه داشته باشند ،هماهنگ شده، امیدواریم که با حضور و تقسیم کار در این زمینه توفیق حاصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی