English

وزیر ارشاد در گفتگو با موج؛

ارز دولتی تنها برای کاغذ کتاب و مطبوعات اختصاص می یابد

وزیر ارشاد گفت: ارز دولتی تنها برای واردات کاغذ کتاب و مطبوعات اختصاص می یابد و کاغذ مورد نیاز نوشت افزار در این حوزه قرار ندارد.

ارز دولتی تنها برای کاغذ کتاب و مطبوعات اختصاص می یابد

سید عباس صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که به چه علت قیمت نوشت افزار و به ویژه دفتر در آستانه آغاز سال تحصیلی 98 – 99 افزایش یافته است؟ گفت: تا پیش از سال 97 کاغذ به عنوان یکی از کالاهای اساسی به شمار می رفت و دولت برای واردات آن، ارز دولتی اختصاص می داد.

وی افزود: تا سال 97 در مجموع سالانه حدود 400 هزار تن کاغذ با ارز دولتی وارد می شد، اما به دلیل محدودیت های مالی و شرایط کشور، کاغذ از فهرست کالاهای اساسی خارج شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع نشر کتاب و همچنین ضرورت حمایت از مطبوعات که نیاز به کاغذ دارند، بحث های مفصلی در این زمینه انجام و در نهایت مقرر گردید که سالانه حدود 80 هزار تن کاغذ با ارز دولتی تنها برای کتاب و مطبوعات وارد می شود.

صالحی گفت: بنابراین سهمیه کاغذ برای دیگر کالاها از جمله نوشت افزار حذف شده است. ما کاملا به این موضوع واقف بودیم که با حذف سهمیه ارز دولتی برای واردات کاغذ، این امر اثر خود را بر قیمت نوشت افزار می گذارد و افزایش قیمت ها به همین دلیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی