English

سردار سلیمانی؛

برای راهیان نور شرق کشور روایتگری امنیت خواهیم داشت

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: ما برای راهیان نور شرق کشور روایتگری امنیت را درباره حوادثی که در شرق کشور رخ داده خواهیم داشت.

برای راهیان نور شرق کشور روایتگری امنیت خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری خود درباره راهیان نور غرب و شمال غرب کشور گفت: خدا را شاکریم که راهیان نور به طول سال تسری پیدا کرده و در ٧ استان کشور عملیاتی شده است. سال گذشته بیش از ٧ میلیون نفر از مناطق عملیاتی و یادمان‌ها در بازه زمانی از اوایل اردیبهشت سال گذشته تا پایان فروردین سال جاری بازدید کرده اند. 

وی ادامه داد: اردو‌های راهیان نور از ابتدای برگزاری تاکنون بیش از پیش تعالی داشته است. زیرساخت‌های این اردو‌ها در مناطق عملیاتی جنوب بسیار مناسب بوده و امسال هم در غرب و شمال غرب کشور کار ویژه‌ها و اهتمام بیشتری انجام شد. 

سردار سلیمانی با اشاره به مخاطبان راهیان نور خاطر نشان کرد: عمده مخاطبان ما در راهیان نور به جهت علاقه مندی و داوطلب بودن جوانان و نوجوانان هستند. اتفاقات امسال در غرب و جنوب کشور از یک ماه گذشته آغاز شده و در هفته‌های گذشته شاهد اوج حضور زائرین هستیم. این حضور نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از نظر کمی و کیفی قابل تامل است. 

وی ادامه داد: برنامه‌ای تحت عنوان فصل رویش با حضور ۶ هزار نفر دانش آموزان اهل تسنن در منطقه مریوان در کنار مقبره شهدای گمنام در منطقه عملیاتی والفجر ٩ در کنار دریاچه زریوار در حال برگزاری است. 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به کارویژه‌های انجام شده در منطقه غرب و شمال غرب کشور اظهار کرد: این برنامه‌ها عبارتند از حضور نخبگان و دانشجویان که نسبت به سال گذشته قابل توجه است. از دو هفته گذشته نزدیک به ۴ هزار نفر از این مناطق بازدید کردند. ٢٠٠ نفر از اساتید حوزه‌های علمیه قم دانشگاه نیز به همراه دانشجویان در حال بازدید از این هستند.

وی افزود: در خصوص کار ویژه هایی که برای این مراسم درنظر گرفته شده است می توان به بازدید از ارتفاعات جاسوسان و قندیل که نیاز به روایتگری های خاص خود دارد و بر جامعه هدف ما تاثیرگذار است اتفاقات خوبی افتاده است. بهره گیری از خدمات اجتماعی و گروه های پزشکی که در این مراسم حضور پیدا می کنند از برنامه های مورد توجه ما در این اردوهاست.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای راهیان نور غرب کشور گفت: سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ نفر زائر غیر ایرانی داشتیم که از مناطق عملیاتی جنوب و تعداد محدودی هم از مناطق غرب و شمال غرب کشور بازدید کرده بودند. یکی از برنامه های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به عنوان متولی قراردادن نقش اصلی و تاثیرگذار برعهده مردم است. با توجه به همین موضوع امسال و طی هفته گذشته برای بازدید زائران غیرایرانی از این مناطق بازدید داشتند.

وی ادامه داد: ما برای موضوع دیگری با نام روایت مقاومت در حال برنامه ریزی هستیم که مستلزم هماهنگی ها و هم افزایی های لازم برای این کار است. قطعا این موضوع در زمره برنامه های قرارگاه قرار دارد که با هماهنگی های میدانی در حال فراهم کردن مقدمات این کار هستیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره راهیان نور شرق نیز خاطرنشان کرد: درباره این موضوع اجماع نظری وجود دارد که در آینده منعکس خواهد شد. البته ما برای راهیان نور شرق کشور روایتگری امنیت را  درباره حوادثی که در شرق کشور رخ داده خواهیم داشت. در این موضوع به جمع بندی و اجماع رسیده ایم ولی مستلزم بسترسازی در این زمینه هستیم. البته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم نسبت با این موضوع موافق هستند.

وی درباره راهیان نور دریایی هم خاطرنشان کرد: در این باره هم هماهنگی های لازم صورت گرفته و سردار تنگسیری فرمانده قرارگاه راهیان نور خلیج فارس برای اجرای این اردوها در دو بخش نخبگانی که شامل بازدید از جزایر سه گانه نازعات  و همچنین برای اجرای بخش عمومی اعلام آمادگی کرده اند. 

سردار سلیمانی درباره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور نیز به نحوه برگزاری آن اشاره و اظهارکرد: این جشنواره در ایام راهیان نور به مدت چند شب در جنوب برگزار می شود که از هم اکنون هم فراخوان ها و فرم های مربوط به آن در حال توزیع در بین شرکت کنندگان است. در واقع این جشنواره بستری برای انتقال مفاهیم مربوط به دفاع مقدس در قالب های فیلم، عکس و سایر زمینه هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه