English

بهمنی:

حذف چهار صفر از پول ملی باید ظرف ۶ ماه تا یکسال اجرایی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک واحد پول ما یک ۱۲۰ هزارم یک ارز خارجی‌ است در صورتی که ارزش پول ما بیشتر از اینهاست بنابراین می‌طلبد که چهار صفر هر چه زودتر حذف شود. و باید ظرف شش ماه تا یکسال اجرایی شود.

حذف چهار صفر از پول ملی باید ظرف 6 ماه تا یکسال اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت اظهار کرد: واحد پولی ما شرایط خوبی ندارد، ما در بانک مرکزی از سال ۸۹ کار زیادی بر روی حذف صفر انجام دادیم و تیم‌هایی را به کشورهایی چون ترکیه، اندونزی و ایتالیا که تجربه حذف صفر داشتند فرستادیم.

وی که با رادیو البرز صحبت می کرد، با تأکید بر لزوم حذف چهار صفر از پول ملی گفت: امروز اگر از کسی یک ریالی یا ۱۰ ریالی یا ۱۰۰ ریالی بخواهند کسی این پول را ندارد بنابراین این نمی‌تواند واحد پول ما باشد، نکته مهمتر اینکه اگر ۱۰۰ سکه ۱۰۰ ریالی را در ترازو بگذاریم ارزش فلز آن از خود پول بیشتر می‌شود، یک واحد پول ما یک ۱۲۰ هزارم یک ارز خارجی‌ است در صورتی که ارزش پول ما بیشتر از اینهاست بنابراین می‌طلبد که چهار صفر هر چه زودتر حذف شود. و باید ظرف شش ماه تا یکسال اجرایی شود.

بهمنی در خصوص اینکه در صورت حذف چهارصفر سرنوشت اسکناس و سکه‌های ۵۰۰ تومانی چه خواهد شد؟ گفت: واحد پولی در ساختار جدید مانند دلار به ۱۰۰ قسمت تقسیم خواهد شد، ما در بانک مرکزی «دریک» را برای واحد پولی جدید پس از حذف چهار صفر پیشنهاد داده بودیم بنابراین ۵۰۰ تومانی فعلی نیم واحد پول جدید خواهد شد مانند گذشته که یک واحد ۱۰۰ دینار معادل دو ۱۰ شاهی بود و چهار شاهی که سنار گفته می‌شد و ...

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که اخیراً در حوزه مسکن به وجود آمده است هم گفت: دولت بخش مسکن را تقریباً تعطیل کرده است در صورتی که مسکن در دنیا موتور محرکه اقتصاد محسوب می‌شود و زمانی که این بخش فعال باشد ۱۸۰ کارخانه به طور مستقیم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارخانه هم به صورت غیرمستقیم وارد کار می‌شود.

*بخش مسکن باید شدیداً رونق پیدا کند

بهمنی با بیان اینکه بخش مسکن باید شدیداً رونق پیدا کند، گفت: اگر عرضه مسکن اضافه شود مشکل حل خواهد شد، چند سال ساخت مسکن را بد تلقی کردیم، ما چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر ساختیم حتی یک ریال از این پول‌ها سوخت نشد چون مسکن تا زمان تسویه در گرو بانک است.

*وجود ۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور

وی در پایان از وجود ۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور خبر داد و گفت: به عنوان نمونه جاده هشتگرد-طالقان ۲۰ سال و قطار تهران-هشتگرد ۱۲ سال متوقف بوده‌اند و در دو سال اخیر روند ساخت آنها دوباره شروع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    به نام خدا جناب بهمنی ظاهرابناست تتمه اقتصاد ومقاومت مردم را با حذف چهار صفر نابود کنید .حداقل این توجیهات بی منطق وبچه گانه را مطرح نکنید

  • ایزدی

    آقای بهمنی لطفا شما اظهار فضل نفرمایید شما به سهم خود در زمان تصدی رییس بانک مرکزی اقتصاد ایران را نابود کردید جانم .در ضمن خبرهایی مبنی بر اختلاس شماهم در رسانه ها آمده بود. قحط الرجال است که پیرمردی مثل شما واسه اقتصاد هشتاد میلیون ایرانی تصمیم میگیره؟ارواح خاک مادرت برو تو پارک بشین دیگه نبینمت فقط برو

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی