English

سردار جلالی:

رد پای منافقین در بسیاری از غائله­‌ها هویداست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: در بسیاری از غائله­‌ها رد پای منافقین هویداست، بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد که اساس آن برپایه «دروغ» است.

رد پای منافقین در بسیاری از غائله­‌ها هویداست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد، با اشاره به اینکه برای تحلیل عملیات مرصاد، باید به ریشه‌­های آن رجوع کنیم، اظهار داشت: در نیمه پایانی جنگ راهبرد اصلی کشور این بود که ایران بتواند بر بخشی از خاک عراق مسلط شود تا در مذاکرات سیاسی جهت دریافت خسارات و ... کشور دست برتر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این مرحله عملیات­‌های بزرگی همچون «والفجر 8» انجام شد که توانستیم تلفات بسیار زیادی بر دشمن تحمیل کنیم و بزرگترین دستاورد تصرف سرزمینی یعنی قطع ارتباط عراق با دریا را به­ دست بیاوریم، ادامه داد: در «عملیات کربلای 4 و 5» نیز توانستیم بسیاری از قابلیت‌­های ارتش صدام را از بین ببریم و همین عامل سبب شد تا صدام و آمریکا احساس خطر کنند که اگر ایران با همین روند پیش رود پیروز قاطع جنگ خواهد بود.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه در این برهه امریکایی‌­ها با همکاری اعراب مرتجع منطقه طرح جدیدی جهت تقویت ارتش صدام را در دستور کار قرار دادند، ادامه داد: در همین دوران ما طبق استراتژی خودمان در مناطق مرزی در جنوب، غرب و شمال غرب عملیات‌‌هایی را انجام دادیم و در حال طراحی عملیات بزرگ «والفجر10» جهت آزادسازی حلبچه بودیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در ایام جنگ، بسیاری از تجهیزات و ادوات نظامی صدام از بین می‌رفت اما به دلیل پشتیبانی‌های همه‌جانبه سریعا توان نظامی آنها ترمیم می‌شد، افزود: جریان استکبار در این عرصه حتی از در اختیار گذاشتن سلاح‌های ممنوعه مثل تسلیحات شیمیایی نیز هراسی نداشت و عراق در سال‌های پایان جنگ نسبت به سال‌های ابتدایی چندین برابر بیشتر نیرو داشت.

این فرمانده ارشد نظامی دوران دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه در ماه‌های پایانی جنگ و در داستان از دست دادن فاو، به نوعی نیروهای نظامی دچار غافلگیری شدند چراکه نیروهای ایرانی به سمت حلبچه رفته بودند، افزود: به همین دلیل پس از حملات سنگین عراقی‌ها زمان زیادی لازم بود تا انتقال نیرو صورت گیرد و همین مساله باعث شد تا برخی از سرزمین‌هایی که گرفته بودیم از دست بدهیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه در همین ایام موضوع پذیرش قطعنامه مطرح شده بود ولی صدام  تلاش داشت تا از تمام منابع مالی و لجستیکی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند، افزود: بر همین مبنا دور تازه‌ای از حملات بعثی‌ها به ایران شروع شد و پیشروی‌هایی انجام دادند و به نوعی جنگ در روزهای پایانی آن دوباره شروع شده بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این ایام پیامی از سوی امام خمینی(ره) برای فرماندهان نظامی نقل شد که در آن بر ایستادگی و پیروزی اسلام و مسلمین تاکید شده بود، ادامه داد: همین عامل باعث شد تا جبهه‌ها دوباره از نیروهای داوطلب پر شود به طوری که در برخی مناطق ما مشکل تامین لباس و تغذیه نیروها را داشتیم.

سردار جلالی با تشریح این نکته که در این ایام بین قرارگاه‌های مسئول جنگ، هماهنگی‎ها و هم­افزایی‌ها ارتقا پیدا کرد، ادامه داد: همین مساله باعث شد تا دشمن دوباره پس زده شود و عقب‌نشینی کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که کشور در حدود 10 جبهه درگیر جنگ شدید بود منافقین تصمیم گرفتند که به کشور حمله کنند و آنها خیال می‌کردند ایران در ضعیف‌ترین شرایط خودش قرار دارد و طرح آنها این بود که با تجهیزات نظامی خودشان را به تهران برسانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه این حمله در شرایطی روی داد که قرارگاه نجف در جبهه جنوب در حال دفاع بود، گفت: همین عامل باعث غافلگیری اولیه شد و منافقین توانستند از سمت قصر شیرین حمله کرده و با توجه به اینکه در سرپل­‌ذهاب و کرند هم مقاومتی انجام نشد، به اسلام‌آباد غرب رسیدند که در این منطقه با رزمندگان اسلام درگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه منافقین برنامه داشتند در مسیری که برای خودشان متصور شده بودند یعنی از کرمانشاه، همدان و تهران هر فردی که پاسدار یا روحانی بود و یا وجهه حزب‌­اللهی داشت اعدام کنند، گفت: آنها به فجیع‌ترین وضع ممکن در اسلام‌آباد غرب دست به این جنایات زدند و وحشت زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کردند.

سردار جلالی با تشریح اینکه در این ایام مرحوم هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه آمدند و یک حکم دستی به سردار احمدی ­مقدم دادند تا در زمان غیاب شهید شوشتری، مامور مقابله با منافقین شوند، ادامه داد: شهید صیادشیرازی نیز در منطقه حضور پیدا کردند و با استفاده از ظرفیت­‌های هوانیروز ارتش، دشمن را در منگنه قرار دادند و از جنوب کشور دو لشکر به منافقین حمله کردند و از سمت منطقه دالاهو نیز یگان‌های پیشمرگ مسلمان و یگان‌های بومی سپاه شروع به مقابله کردند و عملا منافقین محاصره شدند و دستور عقب­‌نشینی صادر کردند، هرچند که تلفات بسیار سنگینی دادند.

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد نزدیک به دو هزار نفر از منافقین کشته شدند و تقریبا همه سلاح‌ها و تجهیزاتی که با خودشان آورده بودند منهدم و یا به غنیمت گرفته شد، گفت: عملیات مرصاد نشان‌دهنده این است که صدام در بهترین شرایط خودش در دوران جنگ نیز نتوانست از سد نیروهای رزمنده ایرانی عبور کند.

*سازمان منافقین ادامه همان جریان تاریخی نفاق است

سردار جلالی در بخش بعدی سخنان خود با تاکید بر اینکه سازمان منافقین ادامه همان جریان تاریخی نفاق است که از صدر اسلام وجود داشته، گفت: منافقین سال‌ها مامور سرکوب جریان‌های شیعی داخلی عراق بودند و جنایت‌های بسیار زیادی را علیه مردم مظلوم این کشور انجام دادند.

وی با تصریح اینکه منافقین همواره بازیچه دست آمریکا بودند و البته برای آنها دارای تاریخ مصرف هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز عراق از لوث وجود منافقین پاک شده است اما اکنون آنها در مقری در آلبانی حضور دارند که نفاق جدید را این بار در فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

*آمریکایی‌ها از منافقین در جنگ شناختی بهره می‌گیرند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از منافقین در جنگ شناختی بهره می‌گیرند، گفت: بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از نفرت، توهین و استهزا است از سوی همین منافقین، آنهم با اکانت‌های فیک بارگذاری می‌­­شوند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه در بسیاری از غائله­‌ها رد پای منافقین هویداست، افزود: بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد که اساس آن برپایه «دروغ» است.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه منافقین تلاش دارند تا از برخی ضعف­‌های اقتصادی داخلی استفاده کرده و فرمان شورش صادر کنند، گفت: در اتفاقات سال گذشته ما شاهد بودیم که همین جریان فیک خبری نقش زیادی در القای کمبودهای غیرواقعی کالاهای اساسی داشت.

*شبکه­‌ های اجتماعی غیربومی جولانگاه تروریسم جدید منافقین است

وی با اشاره به اینکه شبکه­‌های اجتماعی غیربومی جولانگاه تروریسم جدید منافقین است، گفت: آنها در تلاش هستند تا بر افکار عمومی و ذهنیت جامعه ایرانی تاثیر منفی بگذارند و یاس، ناامیدی و ناکارآمدی جمهوری اسلامی را القا کنند.

*باید سطح سواد رسانه‌­ای مردم را ارتقا دهیم

سردار جلالی با تاکید بر اینکه به نظر من «جنگ جدید با منافقین در فضای مجازی سخت‌­تر از عملیات مرصاد است»، گفت: ما باید سطح «سواد رسانه‌­ای» مردم را ارتقا دهیم تا کاربران فضای مجازی بتوانند قدرت تشخیص جریان­های فیک و دروغین را داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین با تصریح اینکه بخشی از برنامه­ های دشمن در فضای مجازی برآمده از داده‌کاوی (Data Mining) بیگ­ دیتای (Big Data) ایرانیان است، گفت: شاید اطلاعات خصوصی یک فرد در شبکه­‌های اجتماعی در نگاه اول ارزش چندانی نداشته باشد اما تجمیع اینها یک کالای ارزشمند و راهبردی به نام بیگ­ دیتا ایجاد می­‌کند که امکان تحلیل دارد و از دل آن می­‌توان اطلاعات ارزشمند به­ دست آورد.

وی با بیان اینکه این بیگ­ دیتا می­‌تواند اختلاف­ نظرها، سلایق، نوع ذهنیت و علایق مردم را بسنجد، گفت: دشمن با استفاده از همین کلان­ داده‌­ها برنامه ‌های عملیات میدانی شورش، اغتشاش و ... می نویسد و اجرا می­‌کند و آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه نیز خریدار اصلی کلان­ داده ‌های ایرانیان هستند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد به ­ویژه شهید علی صیادشیرازی گفت: این شهید بزرگوار در عملیات مرصاد گل کاشت و بخش عمده ­ای از توان منافقین را از بین برد و همین عامل نیز باعث شد تا منافقین بعدها اقدام به ترور این شخصیت انقلابی و بزرگ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی