English

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

نمی دانیم اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی چیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نمایندگان مجلس نمی دانند دلیل اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی چیست، زیرا اکثر کارشناسان معتقدند که انجام این کار تاثیری در بازار و کاهش قیمت ها ندارد.

نمی دانیم اصرار دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی چیست

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: افزایش قیمت کالاها، نابسمانی چند ماهه در بازار ارز، افزایش قیمت طلا ، افزایش قیمت مسکن ، رشد اجاره مسکن و بالاخره افزایش قیمت کالاهای اساسی که نرخ تورم را به صورت بی سابقه ای در کشور افزایش داده، نشان دهنده مشکلات مدیریتی در کشور است.

وی افزود: نمی توان همه این مشکلات را به تحریم ارتباط داد و گفت افزایش قیمت ها و تورم لجام گسیخته، ناشی از تحریم های آمریکا است. به طور قطع اشکالات مدیریتی و تصمیم گیری های اشتباه در عرصه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی، تاثیر مستقیمی در ایجاد شرایط امروز داشته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: هر زمانی که به دولت انتقاد می کنیم چرا وضعیت بازار اینگونه است و چرا برای کنترل قیمت ها و مهار تورم اقدامی نمی شود، می گویند باید وزارت بازرگانی در کشور بار دیگر تشکیل و فعالیت های مربوط به بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک گردد تا بتوانیم بازار را کنترل کنیم!

زرآبادی گفت: این در حالی است که طی دو سال اخیر دولت حداقل سه بار موضوع تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت را مطرح کرده و هر سه بار با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شده است.

وی بیان داشت: بار دیگر دولت طی روزهای اخیر این موضوع را مطرح کرده و نمایندگان مجلس نمی دانند اصرار دولت برای تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت و تشکیل وزارت بازرگانی برای چیست؟ این در حالی است که اکثر کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی این کار تاثیری در بازار و کاهش قیمت ها و کنترل تورم ندارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: یکی از اشکالات طرح فوق این است که در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، حداقل باید مدت 6 ماه منتظر بمانیم تا چارت سازمانی و وزیر و معاونان و مدیران کل استانی و ... انتخاب و مشغول به کار شوند. آیا در شرایط حساس اقتصادی فعلی می توانیم بازار را به مدت 6 ماه رها کنیم؟ آیا این طرح در شرایط فعلی کشور منطقی است؟

زرآبادی گفت: به طور قطع مجلس با تشکیل این وزارتخانه همراهی نخواهد کرد. بهتر است دولت طرح هایی مانند تعیین قائم مقام بازرگانی برای وزارت صنعت را که انجام داده است را به سرانجام برساند و از ایجاد سردرگمی در بازار خودداری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه