English

نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه با امام راحل تجدید میثاق کردند

در آستانه چهلمین سال اقامه نماز جمعه نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های والای امام راحل تجدید پیمان کردند.

نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه با امام راحل تجدید میثاق کردند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه  و تعدادی از نمایندگان ولی‌فقیه و امام‌جمعه کشور در آستانه چهلمین سال اقامه نماز جمعه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با اهدای تاج گل، قرائت فاتحه، زیارت‌نامه و آیاتی از قرآن کریم و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب، با آرمان‌های والای امام راحل(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

بعد از ادای احترام به مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در اقدامی ابتکاری برای اولین بار شرکت‌کنندگان در این آیین با قرائت و ختم قرآن دسته‌جمعی ثواب آن را به روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) هدیه کردند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال ۵۸ که به دست باغبان خردمند و ژرف‌اندیش انقلاب اسلامی درخت پربرکت نماز جمعه هرس شد شاید کسی باور نداشت این شجره طیبه در چهل‌سالگی تبدیل به یک درخت تناور، پربار و ثمر تبدیل شود و همه از آن متنعم شوند.

وی با اعلام برگزاری نماز جمعه در ۹۰۰ شهر کشور افزود: نگاه امام به فریضه نماز فوق‌العاده بود و فرمود نماز جمعه در رأس امور و از اعظم برکات الهی برخوردار است و با این عنایت و توجه مردم عزیز و مؤمن ایران اسلامی از برکات این فرضیه ارزشمند و حج هفتگی بهره‌مند شدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: با نگاه دقیق امام سبب شد در هر منطقه‌ای نماز جمعه داشته باشیم و شبکه پر مهر و برکت امامت و ولایت در هر نقطه‌ای از ایران شعبه داشته و سازمان‌دهی فراگیر کشور در پرتو و سیمای نماز شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به ختم جمعی قرآن کریم تصریح کرد: دوستان در نظر دارند اتفاقات تازه رقم بخورد که اقدام شایسته‌ای در این فضای معنوی رقم خورد و در کنار مرقد امامی که شخصیت کاملاً قرآنی داشت و عاشق این کتاب آسمانی و الهی بود بهترین نوع ادای احترام قرآن خواندن باشد.

وی در پایان با بیان اینکه خداوند را شاکریم این آثار حسنه و بزرگ امام و شهدا را در کنار سایر دستاوردها دیدیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم در گام دوم انقلاب و چله پیش رو با ظرفیت‌های عملی پیدا و نهان نماز جمعه بیشتر آشنا و از برکات این مبانی و بنیان استوار بهتر بهره‌مند شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی