English

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

باید توانایی ذهن‌خوانی نقشه‌های دشمن علیه خودمان را داشته باشیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: باید توانایی ذهن‌خوانی نقشه‌های دشمن علیه خودمان را داشته باشیم و بدانیم نقشه بعدی استکبار جهانی علیه ما چیست.

باید توانایی ذهن‌خوانی نقشه‌های دشمن علیه خودمان را داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه پادگان امام رضا (ع)، فرماندهی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی شمال غرب و تیپ ۲۲۱ ارتش اظهار داشت: دشمن در گذشته به دنبال گرفتن زمین بود، اما امروز به فکر گرفتن ضمیر است. باید مراقب بود تا دشمن در فتح ضمیر‌ها موفق نشود.

وی در همین زمینه به فواید و مخاطرات فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: فضای مجازی مانند اقیانوس بی‌کران است، اما شرط حضور در آن، داشتن مهارت لازم برای استفاده مفید است؛ برخی حفره‌ها در دریای فضای مجازی وجود دارد که همچون جزیره برمودا عمل می‌کند. یعنی هرکسی که در این حفره‌ها گرفتار شود، غرق خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در ارتش افزود: امروز جزیره‌های برمودایی فضای مجازی در زندگی مردم ایجاد اخلال کرده و مشکل آفرین شده است؛ بنابراین بر ما لازم است که از خانواده و فرزندانمان مراقبت کنیم تا به نقطه جزیره برمودایی فضای مجازی وارد نشوند. این کلاس‌های بصیرت‌افزایی، آگاه‌سازی حفاظتی و عقیدتی و توجیهات فرماندهان به نگاه ما جهت می‌دهد تا از آسیب‌ها و خطر‌های فضای مجازی در امان بمانیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی توطئه‌های استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: ما در فضایی زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی با پرچمداری آمریکا فشار حداکثری را برای تسلیم کردن به ملت ایران وارد می‌کند.

وی در همین خصوص به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ما تحریم‌های فلج کننده‌ای را بر ایران وضع می‌کنیم، اشاره و بیان کرد: به تعبیر کارشناسان تحریم‌هایی که در ارتباط با ایران به کار برده شده علیه هر کشور دیگری به کار برده می‌شد، تاکنون ساقط شده بود، اما به لطف خداوند، امروز ایران اسلامی، چون سرو بلند قامت سرپا ایستاده است.

راهبرد ملت ایران مقاومت است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه راهبرد آمریکا برای تسلیم کردن ایران، فشار حداکثری از راه تحریم، تزویر و تهدید است، اذعان داشت: راهبرد ملت ایران مقاومت است. ملت ایران ۴۰ سال است که مقاومت کرده، مقابل همه فشار‌ها ایستاده و در این راه تبدیل به یک الگوی جهانی شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی مقاومت را به دو نوع فعال و منفعل تقسیم کرد و اظهار داشت: مقاومت منفعل مثل حمله کردن دو الی سه نفر به یک نفر است و آن شخص هم از خود هیچ دفاعی ندارد فقط مقاومت می‌کند تا حمله کنندگان دست از حمله یردارند. این نوع مقاومت، منفعل است. اما یکی هم وقتی مورد حمله قرار می‌گیرد از خود دفاع می‌کند و از قدرت بازویش استفاده می‌کند و حمله کننده را عقب می‌راند که این نوع دوم مقاومت فعال نام دارد.

وی ادامه داد: دشمن زورگو ۴۰ سال است که فشار حداکثری را به ما وارد می‌کند، اما جمهوری اسلامی ایران مقاومت فعال دارد و علاوه بر دفاع، فریاد حق‌خواهی‌اش نیز بلند است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش «بالابردن مهارت‌های آموزشی و رزمی در نیرو‌های مسلح»، «پای کار آوردن همه ظرفیت ها»، «تقویت باور‌های دینی»، «ایمان به صدق وعده‌های الهی»، «عمردهی انقلابی به تجهیزات در اختیار»، «حفظ هوشیاری در برابر عناصر نفوذی»، «حفظ وحدت و یکپارچگی»، «انجام رزمایش‌های تاثیرگذار»، «شب‌حمله‌ای فکر کردن»، «مراقبت از تحرکات ستون پنجم» و «هم افزایی بین نیرو‌های مسلح» را از مولفه‌های مهم مقاومت فعال دانست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه هر ارتشی باید همه مهارت‌های درست جنگیدن و درست عقب‌راندن دشمن را بلد باشد، افزود: اگر چنانچه کسی بگوید من ضد آمریکا هستم، اما روحیه، مهارت و پختگی جسمی رزم خود را بالا نبرد این دارای مقاومت منفعل است. مقاوم فعال کسی است که روزبه‌روز مهارت رزمی خود را برای روز مبادا بالا می‌برد.

گنجینه‌ای از ظرفیت‌های مقابله با دشمن را داریم

وی تاکید کرد: ما گنجینه‌ای از ظرفیت‌های مقابله با دشمنان اسلام را در درون خود داریم، اما باید این گنجینه را پای کار بیاوریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه کسی که مقاومت فعال دارد زیربنا‌های فکری خود را استحکام می‌بخشد، گفت: کسی که مطمئن است خدا پشت او قرار دارد هم مقاوم است و هم فعال. ارتش ما این‌گونه است چرا که آمریکایی‌ها را به خاک ذلت کشید و آن‌ها را وادار کرد تا زانوی ذلت در برابر ملت ایران زمین بزنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: امروز آمریکا بدون اجازه نگهبانان و مرزداران هوائی، دریایی و زمینی نیرو‌های مسلح ما حتی جرات نزدیک شدن به مرز‌های ما را ندارد چرا که در صورت نزدیکی و بعد از عمل نکردن به اخطارها، هیچ شانسی برای باز گشت نخواهند داشت و مورد اصابت قرار خواهند گرفت همچنان که در ماجرای پهپاد دیدیم.

وی در رابطه با به رخ کشیدن روحیه ایستادگی، رزم‌آوری، دلاوری و شهادت‌طلبی به دشمن، گفت: هر ارتشی باید روحیه شهادت‌طلبی و رزم‌آوری خود را به رخ دشمن بکشد و دشمن بشدت از همین روحیه بیم‌ناک است.

نماینده، ولی فقیه در ارتش یادآور شد: تا دشمن نتواند نفوذ و اطلاعات لازم و کافی دریافت و تجمیع کند اگر همه سلاح‌های دنیا را هم در دست داشته باشد قادر به حمله نخواهد بود بنابراین همه ما باید یک حفاظتی باشیم و از لو رفتن اطلاعات جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان تاکید کرد: باید توانایی ذهن‌خوانی نقشه‌های دشمن علیه خودمان را داشته باشیم و بدانیم نقشه بعدی استکبار جهانی علیه ما چیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه