English

ظریف در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان؛

ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور آمادگی کامل دارد

وزیر امور خارجه ایران گفت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه، آمادگی کامل دارد.

 ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امر خارجه ایران ظهر امروز با رشید مردوف وزیر امور خارجه جمهوری ترکمنستان در عشق آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طولانی در خصوص طیف وسیعی از موضوعات در زمینه روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ترکمنستان اراده سیاسی برای گسترش همه جانبه روابط با ایران دارد

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار سفر همتای ایرانی خود به ترکمنستان را بسیار مهم و به موقع ارزیابی کرد و افزود: ترکمنستان اراده سیاسی برای گسترش همه جانبه روابط با ایران دارد.

ظریف نیز در این دیدار اظهار داشت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه، آمادگی کامل دارد.

همکاری در مجامع و سازمان‌های بین المللی، مسائل منطقه‌ای بویژه در خصوص افغانستان، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، سفر رئیس جمهور ترکمنستان به ایران، همکاری‌های ترانزیتی و ریلی، همکاری در حوزه انرژی و برق، اتباع زندانی در دو کشور و دریای خزر از جمله موضوعات و محورهای گفتگوی دو مقام بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه