English

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انتظار ترامپ برای تماس ایران بی فایده است/ اروپا تنها به ابراز تاسف بسنده کرده است

نایب رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارت ترامپ مبنی بر اینکه منتظر تماس تلفنی مسوولان ایران است، گفت: انتظار این شخص بی فایده است، زیرا ایران در این شرایط حاضر به مذاکره نیست.

انتظار ترامپ برای تماس ایران بی فایده است/ اروپا تنها به ابراز تاسف بسنده کرده است

محمدمهدی برومندی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: دولت ایران پس از انقلاب اسلامی، در چند نوبت گفتگوهایی با آمریکایی ها انجام داد که مهمترین آن مربوط به مذاکرات برجام است.

وی افزود: برجام یک توافق میان دو کشور نبود، بلکه یک توافق بین المللی است که حتی سازمان ملل و شورای امنیت آن را تایید کردند و کشورهای طرف قرارداد، ملزم به اجرای تعهدات خود در این توافقنامه شدند.

نایب رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یک سال قبل، ترامپ رییس جمهور آمریکا با تهدیدهای پی در پی، از برجام خارج شد و تاکید کرد که هیچ یک از تعهدات آمریکا در این توافق را قبول نداشته و به آن عمل نمی کند.

برومندی گفت: حال امروز و پس از یک سال ترامپ می گوید که منتظر تماس ایرانی ها برای مذاکره است. به طور قطع این انتظار بی فایده بوده، چرا که ایران دیگر حاضر به هیچگونه مذاکره ای با کسانی که به بدعهدی و بی مسوولیتی شهره هستند، نیست.

وی افزود: ما دیگر از اروپایی ها نیز نباید انتظاری داشته باشیم، چرا که آنها تنها به ابراز تاسف بسنده کرده و هیچ وقت در برابر آمریکایی ها اعتراض جدی نداشته و نخواهند داشت.

نایب رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اروپایی ها به جای اینکه به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند، تنها می گویند ما متاسف هستیم که آمریکا از برجام خارج شد. حال اگر ما از برجام خارج شده بودیم، آنها تمام جرایم و اتهامات دنیا را به ما نسبت می دادند.

برومندی در پایان گفت: بنابراین ایران نه با آمریکا مذاکره می کند و نه دیگر امیدی به اروپایی ها برای حفظ برجام دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه