English

رحمانی در حاشیه جلسه هیات دولت:

هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می شود.

هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اینکه قرار بود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار صورت گرفت یا خیر، اظهار کرد:  در جلسه امروز مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد.

وزیر صنعت ادامه داد: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است، توزیع الباقی کالاها همچون گوشت و شکر شروع شده، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود.

وی گفت: در حال حاضر شکر ۷ هزار تن روزانه مصرف داریم، اما ۱۰ هزار تن توزیع می شود. وزیر جهاد کشاورزی امروز دلیل گرانی شکر را توضیح دادند که علت آن به بارندگی ابتدای سال باز می‌گردد، اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

رحمانی تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره علت گرانی کالاهایی همچون شکر و تن ماهی تشریح کرد: برخی کالاها افزایش قیمت داشته اند، ما هم در سطح عرضه نظارت را بیشتر کردیم و هم عرضه عمده فروشی را کنترل کردیم.

وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت افزایش قیمت خودرو نیز گفت: علت این که در دو هفته اول سال خودرو سازان در تعطیلات بودند تاثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی گویم این موضوع تاثیر صد در صدی دارد، اما در حال حاضر کنترل ها صورت می‌گیرد و خودورها تولید می شود.

وی ادامه داد: دلالان در اختلالات دو هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد متاسفانه نقش داشتند. در حال حاضر طبق تعهدات انجام می شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات داده می شود و  ۲۰ درصد به فروش فوری داده می‌شود.

رحمانی در ادامه درباه عرضه کالابرگ نیز گفت: وقتی آخرین تصمیمات نهایی شد آن را عرض می کنیم. ما تکلیف قانونی در بودجه امسال که مجلس مصوب کرده، داریم که دولت موظف به انجام آن است.

وی درباره موضوع کوپنی شدن کالاها اظهار کرد: نظر بنده این است که کالاهایی که با ارز دولتی می آید باید مطمئن شویم به دست مصرف کننده می رسد. در گذشته نشان داده شد در برخی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدم چه اتفاقی افتاد.

وی با ارائه توضیحاتی درباره تلاش دولت برای رونق تولید گفت: یکی از الزامات به ثمر نشستن تلاش های دولت در حوزه رونق تولید نظام بانکی است، نظام بانکی یعنی وزرات اقتصاد و بانک مرکزی باید تمهیداتی بیاندیشند.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مواد اولیه تولیدات، داخلی است. ما در تولید مواد اولیه مشکلی نداریم و فقط زنجیره را اصلاح می کنیم، نظام تولید ما در گذشته درست نبود و هدف این است اصلاح شود.

وی یادآور شد: کسانی که تولیدکننده نبودند و یا واحد تولیدی‌شان خوابیده بود از این مواد استفاده می کردند این ها باید بدانند حسابرسی خواهند شد؛ بنابراین اعلام می کنیم وضع ما در داخلی بهتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: در حوزه خارجی هم تلاش هایی می شود و تا امروز مشکلی نداشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی