English

رحمانی فضلی:

دشمن از هر موضوعی برای بیان ناکارآمدی نظام استفاده می‌کند/ اگر مردم در محوریت کار نباشد کار مسئولان زار است

وزیر کشور گفت: دشمن از هر موضوعی برای بیان ناکارآمدی نظام استفاده می‌کند

دشمن از هر موضوعی برای بیان ناکارآمدی نظام استفاده می‌کند/ اگر مردم در محوریت کار نباشد کار مسئولان زار است

به گزارش خبرگزاری موج،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در آیین رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی با اشاره به برخی از اقدامات دشمن علیه انقلاب و کشور در سیل اخیر اظهار کرد: دشمن از هر موضوعی برای بیان ناکارآمدی نظام استفاده می‌کند اما پیگیری رهبر انقلاب و تماس‌های رئیس‌جمهور باعث شد تا همه مسئولان پای‌کار بیایند و به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

وی اقدامات نیروهای مسلح در همان لحظات ابتدای سیل را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: هماهنگی کامل میان اعضای ستاد مدیریت بحران وجود داشت و تداخل میان اغلب امور ایجاد نشد.

وزیر کشور درمجموع مدیریت سیل را خوب عنوان کرد و افزود: این حادثه عظیم و ایفای نقش مسئولان و بسیج مردم از مرحله دفع مشکل گذر کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برنامه‌نویسی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور خوب برنامه می‌نویسیم اما اجرای مناسبی ندارد که باید ریشه اصلی این موضوع شناسی و برطرف شود.

رحمانی فضلی علت نخست عدم موفقیت در اجرای برنامه‌های توسعه در کشور را نظام اداری معرفی کرد و ادامه داد: ضعف بسیاری در نظام اداری و اجرایی کشور وجود دارد که نحوه اداره استان‌های و شهرستان‌ها باید یکدیگر دارای تفاوت بوده و این موضوع متأثر از سیستم اداری کشور است.

وی با انتقاد به برخی از اقدامات برای گرفتن مسئولیت در کشور گفت: برای مسئولیت گرفتن در کشور مسابقه می‌گذارند، رابطه ایجاد، پیگیری و اصرار می‌شود و حتی حق را ناحق می‌کنند تا فردی مسئولیت بگیرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه خارج از فشارها کار خود را انجام می‌دهد تصریح کرد: حتی اگر فردی دارای شایستگی باشد اما فشار سایرین را داشته باشد را منصوب نمی‌کنم زیرا وام‌دار سایرین خواهد بود.

وی در بخشی دیگر به اهمیت موضوع تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و ادامه داد: می‌توانستیم ۵ برابر ظرفیت فعلی کشور پتروشیمی ساخته شود اما نشد و هر استان اکنون باید سنگر پرقدرتی در تولید و اشتغال باشد.

رحمانی فضلی وضعیت بارندگی در کشور را به‌طور میانگین ۳۰۰ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: در وسعت کشور ۴۸۰ میلیارد مترمکعب بارش ایجادشده که می‌توان از آن به نحو مناسبی استفاده کرد.

وی مشارکت مردم را لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: اگر مردم در محوریت کار نباشد کار مسئولان زار است و باید با فاسد ظالم برخورد شود.

وزیر کشور در انتها استاندار را به‌عنوان حاکم هر استان عنوان کرد و گفت: بار مسئولیت مقابله با تحریم‌ها بر دوش استانداران گذاشته می‌شود و می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه