English

رحمانی فضلی:

نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند

وزیر کشور درباره‌ پیامک‌ های ارسال شده در مورد پیامک‌های اخلاقی و حواشی ایجاد شده گفت: نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند و در قانون بحث موارد اخلاقی در جامعه و ایجاد امنیت جزء وظایف نیروی انتظامی است.

نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران به اقدامات صورت گرفته برای جبران خسارات در مناطق سیل زده پرداخت و اظهار کرد: امروز دومین جلسه قرارگاه برگزار خواهد شد، افراد شناسایی شده اند و شناسنامه برای آنها صادر شده است و تسهیلات اولیه تعمیر در بسیاری از مناطق پرداخت شده است. همچنین برای ۱۷۴ هزار مورد تخریبی اقدامات اولیه برای بازسازی و نوسازی صورت گرفته است. بعلاوه وسایل زندگی تامین شده است و پرداخت خسارتهای کشاورزان و تولیدکنندگان  آغاز شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم ظرف کمتر از یک سال، ساخت و سازها را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی گفت: از ابتدا تلاش کردیم همه دستگاهها و مردم در قالب تشکل های مختلف در امر نوسازی و بازسازی شرکت کنند. و اکنون میان دستگاهها تقسیم وظایف کرده ایم و کار را انجام می دهیم.

رحمانی فضلی افزود: حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت در قالب تسهیلات و اعتبارات پیش بینی شده است که از این رقم سه هزار میلیارد اولیه به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود که البته باید نه هزار میلیارد تومان پرداخت شود. و حدود ۵هزار میلیارد تومان تسهیلات در دولت تصویب شده است و بخشی از این هم از طریق تملک دارایی سرمایه ای است که  دستگاههای اجرایی باید به حوزه های تفکیک شده خود انجام دهند. به تناسب هزینه هایی که می شود دولت تخصیص اعتبار می دهد و این تخصیص ها صد در صد خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم همانطور که با همراهی و همدلی مردم در مرحله مقابله موفق بودیم بتوانیم در مرحله بازسازی ونوسازی هم موفق باشیم.

وزیر کشور اظهار کرد: تقاضای من از رسانه ها به ویژه صدا و سیما این است که با قدرت و شدت به یاری مردم و دستگاههای اجرایی بشتابند تا ما بتوانیم در این موضوع هم سربلند شویم.

وزیر کشور در ادامه درباره‌ پیامک‌های ارسال شده در مورد پیامک‌های اخلاقی و حواشی ایجاد شده در این خصوص، گفت: نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند و در قانون بحث موارد اخلاقی در جامعه و ایجاد امنیت جزء وظایف نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی تاکنون با تدبیر، دوراندیشی و رعایت مصالح عمومی عمل کرده است.

وی ادامه داد: در روشی که از زمان حضور سردار اشتری دنبال شده است، مأموران پلیس گشت‌های خود را دارند و اقدام به امر به معروف می‌کنند و از اجرای قانون صیانت می کنند، اما به جای آنکه در  محیط غیر رسمی با مظاهر اینگونه موضوعات، مواجهه شود و احیاناً موجب سوء برداشت یا سوء استفاده برخی شود، برای افراد متخلف پیامکی صادر و ارسال می‌شود و بر این اساس به افرادی که دچار خطا و اشتباه شدند تذکر می‌دهند و وقتی این موضوع به دو یا سه مورد می‌رسد باید تعهد دهند.

به هر حال نیروی انتظامی باید اعمال قانون کند و اعمال قانون در این موارد گرفتن تعهد و صحبت حضوری است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما کشوری اسلامی هستیم و مقررات و قوانینی داریم، گفت: احترام به قانون و مقررات و مجریان و ضابطین قانون نشانه رشد و تعالی رفتار جمعی ماست. بعلاوه  نباید کاری واقع شود که خدای نکرده دشمنان ما سوء استفاده کنند و چنین مواردی را از یک سو به عنوان مصادیق قانون شکنی در جامعه و از  سوی دیگر به عنوان زمینه ای برای بروز احساس فاصله میان نیروی انتظامی و مردم ایجاد یا تداعی کنند. به هر حال امیدوارم با همکاری، هماهنگی و احترام به قانون شاهد برخی از رفتارهایی نباشیم که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی